חברות תעופה ישראליות לסעודיה: אפשרו לנו לטוס דרככם כבר השבוע

פרסום ראשון: באל על ביקשו מהממלכה לאשר התחלת טיסות דרך המרחב האווירי שלה כבר השבוע - במסלול לבנגקוק שיקצר את משך הטיסה בכשלוש שעות. בארקיע ביקשו מסעודיה להשתמש במרחב האווירי שלה כדי לטוס לגואה שבהודו בנתיב הקצר. בסעודיה טרם השיבו

זמן צפייה: 01:27

אחרי שרשות התעופה הסעודית הודיעה בסוף השבוע כי תאפשר טיסות מעל שטחה - כולל מישראל ואליה - פורסם הערב (שבת) לראשונה במהדורה המרכזית כי אל על כבר פנתה לסעודיה בבקשה שתאשר התחלת טיסות במרחב האווירי שלה כבר השבוע. באל על ביקשו לטוס לבנגקוק דרך סעודיה - מה שיקצר את משך הטיסה בכשלוש שעות - ובארקיע ביקשו לטוס לגואה שבהודו בנתיב הקצר. בסעודיה טרם ענו לחברות הישראליות.

בהודעת רשות התעופה הסעודית - שפורסמה עוד בטרם המריא נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן למדינה - נאמר בסוף השבוע כי  "ההחלטה היא חלה מהמאמצים למצב את עמדתה של סעודיה כצומת מרכזי המחבר בין שלוש יבשות ולשפר את התעופה הבינלאומית".

ראש הממשלה יאיר לפיד ונשיא ארה''ב ג'ו ביידן
ראש הממשלה יאיר לפיד ונשיא ארה''ב ג'ו ביידן | צילום: רויטרס

בבית הלבן שיבחו את המהלך: "ההחלטה היא תוצאה מהדיפלומטיה של הנשיא ביידן בחודשים האחרונים, שמגיעה לשיאה בביקור בימים אלה. המהלך יביא למזרח תיכון יציב יותר ובטוח יותר והוא קריטי לביטחונה ושגשוגה של ארה"ב והעם האמריקני וכן לביטחונה ולשגשוגה של ישראל".