הדלק שוב מתייקר: תעריף הבנזין צפוי לזנק בכ-40 אגורות לליטר

על רקע המלחמה באוקראינה מחירי הנפט שוב עולים, והחל מסוף השבוע הבא המחיר יקפוץ ל-7.45 שקלים לליטר 95 אוקטן בשירות עצמי. במשרד האוצר ממשיכים להרוויח מעליית המחירים, וסביר להניח שיופעל לחץ על ליברמן לספוג חלק מההתייקרות

זמן צפייה: 01:38

על רקע המלחמה באוקראינה, מחירי הנפט מזנקים שוב ומביאים עימם התייקרות נוספת במחירי הדלק, שעל פי הצפי תביא את תעריף הבנזין ללא פחות מ-7.45 שקלים לליטר 95 אוקטן בשירות עצמי, כבר מסוף השבוע הבא, כך פורסם הערב (רביעי) במהדורה המרכזית.

מדובר בעלייה של כ-40 אגורות מהמחיר היום, ובסך הכל מתחילת השנה, עלה מחיר הדלק בשיעור בלתי נתפס של 16.7%. משרד האוצר ממשיך להרוויח מעליית המחירים, שכן הוא מטיל מע"מ על כל תעריף הבנזין, כולל על ההתייקרויות של החודשים האחרונים.

לכן, סביר להניח שבימים הקרובים יופעל לחץ על שר האוצר אביגדור ליברמן להתערב בתעריף הדלק, ולספוג, אולי באמצעות הפחתה של הבלו הגבוה על הבנזין שמהווה חלק מההתייקרות, את עליית המחירים הזו. עם זאת חשוב לסייג, כי זהו היום הראשון בתחשיב תעריפי הדלק, וישנם עוד ארבעה ימים שיכנסו לתוך הממוצע. אך ברמות המחירים הנוכחיות, המחירים הצפוי הוא סביב 7.5 שקלים לליטר.