בהיקף מאות מיליונים: עוד ימי בידוד במימון המדינה

במשרד האוצר החליטו על הגדלת ימי הבידוד לשכירים ועצמאים רטרואקטיבית מחודש יולי 2021. יום בידוד יוערך ב-430 שקלים. "מבינים שאנחנו בעיצומו של גל חמישי וזה לא פשוט", אמר גורם באוצר

זמן צפייה: 01:36

במשרד האוצר החליטו הערב (שלישי) כי המדינה תממן ימי בידוד נוספים לשכירים ולעצמאים בהיקף של בין 250-200 מיליון שקלים. המתווה יוחל רטרואקטיבית מחודש יולי 2021. העלות מחושבת בהתאם למספר ימי הבידוד בפועל.

גורם באוצר סיפר כי יהיה החזר של שלושה ימי בידוד מטעם המדינה על כל בידוד בסך של 430 שקלים ליום. בחודש ינואר, שבו היו ישראלים רבים בבידוד, העצמאים ייהנו מארבעה ימי בידוד על חשבון המדינה ואילו השכירים יקבלו כיסוי על ימי בידוד החל מהיום הראשון במקום מהיום השני.

"אנחנו מבינים שאנחנו בעיצומו של גל חמישי וזו תקופה לא פשוטה", אמר גורם במשרד האוצר. "מצד שני, הממשלה ממשיכה במדיניות של חיים לצד הקורונה ואין סגר. זה חשוב כי הכלכלה ממשיכה למצוח והדבר בא לידי ביטוי בצורה משמעויתית גם בנתוני האבטלה".

אתמול התייחס שר האוצר אביגדור ליברמן לתוכניות הממשלה לסייע ואמר: "אנחנו ממשיכים עם המתווה של פיצויים לכל אלו שיושבים בבידוד. גם להורים וגם כשהורים נשארים בבית עם הילדים. גם במקרה הזה יקבלו פיצויים. פרסמנו הערות לציבור וביום ראשון תעלה הצעת חוק תעלה לוועדת השרים לחקיקה, גם אותו מתווה פיצויים על המבודדים יחול על העצמאים".