מהלילה בחצות - הדלק מתייקר; בשבוע הבא - גם החשמל

החל מהלילה, מחיר הדלק יעלה ב-36 אגורות לעומת חודש יוני. המשמעות היא שליטר בנזין 95 אוקטן בשירות עצמי יעלה 8.08 שקלים. במקביל, גם מחירי החשמל, מוצרי החלב והמשכנתאות צפויים לעלות

זמן צפייה: 02:19

החל מהלילה בחצות (בין חמישי לשישי) מחיר הדלק יעלה ב-36 אגורות לעומת חודש יוני. המשמעות היא שליטר בנזין 95 אוקטן בשירות עצמי יעלה 8.08 שקלים. מחיר זה צפוי להישאר קבוע לאורך כל חודש יולי, כשבסוף החודש, מס הבלו יופחת בעוד חצי שקל ומחיר הדלק יירד שוב אל מתחת ל-8 שקלים.

בהודעה שפרסם אתמול משרד האנרגיה נמסר: "המחיר המרבי לליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן בתחנה בשירות עצמי (כולל מע"מ) לא יעלה על 8.08 ש"ח לליטר". עוד נאמר כי "תוספת בעד שירות מלא תעמוד על 21 אגורות לליטר (כולל מע"מ), ללא שינוי מחודש קודם. המחיר יתעדכן בחצות הלילה בין חמישי לשישי".

Enjiwf
חברת החשמל

כפי שפורסם אתמול בחדשות 13, אם לא יחול שינוי של הרגע האחרון, תעריף החשמל לצרכנים הביתיים צפוי לעלות, ככל הנראה, החל מהשבוע הבא ב-10 אחוזים, שיעור העלייה החד מזה שנים. המשמעות הכספית של המהלך, היא תוספת של עשרות שקלים לכל חשבון דו חודשי של משפחה. מדובר בהמשך של יוקר המחיה שמרים ראש גם בתחומים נוספים.

מדובר במעמסה משמעותית על יוקר המחיה של האזרחים: חשמל הוא לא רק סחורה שרוכשים מתחנות הכוח, אלא גם תשומה מרכזית במשק, למשל לשינוע של מוצרי מזון למדפים, כך שזינוק נוסף בתעריף החשמל עשוי להניע עליית מחירים נוספת במשק.

משכנתא כסף בית
משכנתאות | צילום: פוטוליה

במקביל, עלייה תחול גם במחירי המשכנתאות. אחרי הודעת נגיד הבנק הפדרלי בארצות הברית מלפני כשבועיים על העלאת הריבית, נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, צפוי להודיע גם הוא על העלאת ריבית, ככל הנראה כבר ביום שני הקרוב. לפי ההערכות בשוק, עליית הריבית תעמוד על כחצי אחוז. המשמעות היא שהמשכנתאות יתייקרו, כמו גם ההלוואות ומשיכת היתר. בתוך כך, הלווים ולוקחי המשכנתאות ישלמו גם על המדד וגם על הריבית.