ההמצאות הישראליות שיעזרו לחברות המזון למנוע זיהומים

ריקול הוא הסיוט הגרוע ביותר של כל יצרן מזון, הוא עולה כסף רב ופוגע בתדמית המותג. בחממה הטכנולוגית של שטראוס מפתחים חידושים שיהפכו את האוכל שלנו לנקי וחסכוני יותר

זמן צפייה: 04:20

"ריקול", או בעברית: החזרת מוצר, הוא הסיוט הכי גרוע של יצרן מזון. המהלך עולה הרבה כסף לחברות ופוגע בתדמיתן, וגם יוצר חשדנות ודאגה בקרב ציבור הצרכנים. על פי אתר משרד הבריאות, רק מתחילת השנה נרשמו בישראל למעלה מ-30 ריקולים.

הסיבה לריקול היא הימצאות חיידקים מחוללי מחלות כמו ליסטריה או סלמונלה שעלולים לגרום לתחלואה קשה, להפלות ואפילו למוות. "חברות המזון משקיעות מיליארדי דולרים במניעת ריקולים. על פי מגזין פורבס מדובר בהוצאה של 55 מיליארד דולר כל שנה", מסביר אמיר זיידמן, סמנכ"ל פיתוח עסקי של "דה קיטשן".

עוד בחדשות 13:

בפעם השלישית השנה: תעריפי המים מתייקרים ב-4%

בעקבות הטענות החדשות נגד שרה נתניהו: הפרקליטות פתחה בבדיקה

התובעת בתיקי נתניהו מונתה למשנה לפרקליט המדינה

חידושים בתחום טכנולוגיות המזון
חידושים בתחום טכנולוגיות המזון | צילום: חדשות 13

בחממה הטכנולוגית של שטראוס מפתחים היום את כלי הנשק העתידיים למלחמה בזיהומים המסוכנים האלה, ומנסים לצמצם בנזקים הכספיים והתדמיתיים של המוצר. אחד הפיתוחים שנולדו בחממה הוא מכשיר נייד שיחסוך למפעלים את השליחה לבדיקות מעבדה חיצוניות. "זה יאפשר לחברות לחסוך הרבה מאוד כסף, וגם להראות לצרכן – תראו, אנחנו שומרים עליכם", אמר יאיר מונטה, מייסד וסמנכ"ל פיתוח עסקי של חברת INSPECTO האחראית על המוצר החדש.

חידוש נוסף שפועל כדי לצמצם את זיהומי המזון שואף לסייע בחיטוי מקדים של המפעלים. חברת ביו פנס פיתחה חומר אנטי בקטריאלי לציפוי משטחי עבודה גדולים, ובכך מונעת הימצאות חיידקים מסוגים שונים בהם סלמונלה וליסטריה.