לאחר שהיו תקועים בצרפת כמעט יממה: 250 הנוסעים הישראלים בדרכם לארץ

טיסת ארקיע מגרנובל שהייתה אמורה להמריא אתמול בערב קורקעה בשל תקלה. לאחר מכן העלו את הנוסעים לאותו מטוס בטענה שהוא יכול להגיע לליון ושם יתקנו את התקלה, אך כעבור שעה הם הורדו ממנו. את הלילה הם בילו עם מזרונים ושמיכות ניילון. "יש פה המון ילדים שבכו ורצו אוכל", סיפר אחד הנוסעים. חברת ארקיע: "הנוסעים הועברו לליון וימריאו אחר הצהריים לישראל"

זמן צפייה: 01:19

טיסת ארקיע מצרפת לישראל המריאה הערב (שני), ועלייה 250 נוסעים ישראלים שהיו תקועים כמעט 24 שעות בשדה התעופה בגרנובל שבצרפת, לאחר שהטיסה המקורית שלהם, שיועדה להמריא משם אתמול בשעה 18:35, קורקעה בשל תקלה במטוס.

הנוסעים טענו כי בשעה 21:00 העלו אותם לאותו מטוס בטענה שהוא יכול לטוס עד ליון ושם יתקנו את התקלה. אלא שכעבור שעה, כל הנוסעים הורדו ממנו. הנוסעים קיבלו מזרונים ושמיכות ניילון כדי להעביר את הלילה, אך טענו כי לא קיבלו בתחילה אוכל.

"השאירו אותם לישון בטרמינל על הרצפה כמו כלבים", סיפר לחדשות 13 אופיר, בנו של זוהר אלקין שנמצא בין הנוסעים. נציג של קלאב מד שארגנה את החופשה טען בשיחה עם אלקין שלא היו אוטובוסים לקחת את הנוסעים למלונות. אלקין אמר לנציג: "לומר כזה תירוץ כמו בכל צרפת לא היו אוטובוסים, זה ממש מצחיק. בישראל הייתי מארגן 20 אוטובוסים באותה דקה". הנציג אמר לו לאחר מכן: "אף אחד לא רצה להשאיר אתכם שם, תאמין לי. לא היה פה עניין של מישהו שרצה בכוונה להשאיר אתכם שם".

[brightcove_iframe video_id='news-economics-consumers-part-2204181358' autoplay='0' credit='' desc='הוויכוח בנמל התעופה בגרנובל עם הישראלים שזועמים ' poster='' kid='1_rrjyuaf4' duration='64']

בשיחה עם חדשות 13 סיפר זוהר אלקין: "הטיסה היתה אמורה לצאת ב-18:45. אמרו לנו שיש תקלה במטוס ונתנו לנו לחכות. ב-21:00 העלו אותנו למטוס עם התקלה למרות שאנשים פחדו לעלות למטוס בטענה שאפשר לטוס עם התקלה לליון ושם יתקנו את התקלה. אחרי שעה הורידו אותנו מהמטוס כשהשדה כבר היה סגור ולא היה עם מי לדבר. נתנו לנו מזרונים דקיקים ושמיכות ניילון. יש פה המון ילדים שבכו ורצו אוכל, יש פה אנשים חולים".

רק הבוקר בשעה שמונה הועלו הנוסעים לאוטובוס לליון והם הגיעו לנמל התעופה שם. נכון לכעת, הטיסה מיועדת לצאת בשעה 15:45, אך המועד נדחה שוב ושוב.

מחברת ארקיע נמסר בתגובה: "המראה של מטוס של חברת טרוול סרוויס שתוכננה לאתמול בערב לא היה יכול להמריא בשל תקלה. מטוס חלופי לא היה יכול לנחות בשל סגירת השדה בלילה והיום השדה סגור. הנוסעים הועברו היום בבוקר לנמל התעופה של.ליון במרחק שעה נסיעה וימריאו בשעה 15:00 לישראל".

מחברת קלאב מד נמסר בתגובה: "תקלת בטיחות במטוס ארקיע מנעה מהטיסה להמריא משדה התעופה בגרנובל ומטוס חלופי נשלח על ידי חברת ארקיע לשדה התעופה בליון שאליו הועברו הנוסעים. לצערנו, היות ואתמול חל ערב חג הפסחא ובשל כך, חרף מאמצים רבים של כלל הגורמים ביניהם: הרשויות, שדה התעופה, ארקיע וקלאב מד לטפל בסיטואציה לא ניתן היה למצוא חלופת מלון או הסעה מתאימה".

עוד נמסר מהחברה כי "קלאב מד העמידה לרשות ארקיע את האפשרות להלין את הלקוחות באחד ממועדוניה, אולם בהיעדר שירותי הסעות מתאימים, דבר זה לא התאפשר. קלאב מד מצרה על החוויה הלא נעימה שעברו הלקוחות ומוסרת כי ניסתה לסייע בכל דרך על מנת להיטיב עמם, פעלה ותמשיך לפעול מול חברת ארקיע עד לסיום הטיפול בכל פניות הלקוחות בנושא".