עובדי ענף התעופה הקורס מזהירים: "בקרוב אנשים יקבצו נדבות"

אלפי דיילים, פקחים, מדריכים ועוד הפגינו נגד אוזלת היד של הממשלה, שמאז נסגרו השמיים בחודש מארס עת פרצה מגפת הקורונה - לא סיפקה מענה לענף התיירות, שמתקשה להשתקם. "ביזיון אחד גדול"

זמן צפייה: 06:49

סוכני נסיעות, מורי דרך, נהגי הסעות, דיילי אוויר, פקחי טיסה ומדריכי טיולים - כ-5,000 מהם הגיעו הבוקר (שלישי) להפגין בירושלים על אוזלת היד של הממשלה, שעד כה לא סיפקה מענה לענף התיירות הקורס. מאז נסגרו השמיים בחודש מארס עם פרוץ מגפת הקורונה, אלפי עובדי הענף נותרו ללא פרנסה.

אחת מהן היא שרון ספקטור, דיילת אוויר שעלתה על הטיסה האחרונה ב-17 במארס - ומאז היא בבית. "זה נפל בבום", שיתפה ספקטור את תחושותיה. "זאת אומרת, ידענו שזה יקרה, אבל העיתוי הוא תמיד מפתיע". היא, כמו רבים אחרים, מסרבת להאמין שזהו סופו של ענף התיירות. "לא יכול להיות שלא יצטרכו את המקצוע הזה. לא יכול להיות שלא יהיו מטוסים, צוותי אוויר, טייסים, אנשי קרקע - לא יכול להיות שלא יהיה דגל ישראלי בשמיים".

#רוצים_לעבוד: היכנסו לקישור, מלאו פרטים ותנו לנו לעזור לכם למצוא את העבודה הבאה שלכם >> לחצו כאן

הפגנת ענף התיירות
הפגנת ענף התיירות | צילום: חדשות 13

והיא לא לבד. דודו אדרי הוא מדריך טיולי ג'יפים מחו"ל, שנותר מחוסר עבודה כבר מחודש פברואר, "ללא שקל שנכנס - למעט שתי הפעימות". לאחר שהיה מתפרנס כמדריך במרוקו, אוגנדה, נמיביה, קירגיסטן ועוד, לא נותרה לו ברירה אלא להמציא את עצמו מחדש. "אני בונה עכשיו מערך שלם של הדרכה סביב בעלי חיים במדבר", סיפר.

וגם אם הוא יצליח - קשה שלא לחשוב על שאר העובדים שיתקשו לעשות משהו אחר. הבוקר בהפגנה, ביקש אחד המוחים להסביר לשר התיירות אסף זמיר עד כמה קשה המצב הכלכלי שנקלע אליו. "הוציאו אותנו לחל"ת, יש לנו משפחות. אנחנו רוצים להתפרנס, רוצים לקום בבוקר לעבודה". הוא הזהיר כי "אם לא ימצאו פתרונות כמה שיותר מהר, תוך חודש-חודשיים נראה אנשים בצמתים מקבצים נדבות. זה ביזיון אחד גדול. דחקו את התעופה לצד. למה?"