פרסום ראשון: משרד האוצר מתחייב להעביר סיוע חירום לנתב"ג

בעקבות החשש לגבי יציבותה הפיננסית של רשות שדות התעופה בשל השלכות משבר הקורונה, האוצר הציע חבילת חירום הכוללת העלאת תעריפי האגרות לנוסעים, דחיית תשלומים והגדלת נפח ההלוואות

מגפת הקורונה: נתב"ג ריק
מגפת הקורונה: נתב"ג ריק | צילום: דוברות המשטרה

פרסום ראשון: עקב החשש בנוגע ליציבותה הפיננסית של רשות שדות התעופה שנגרמה כתוצאה ממשבר הקורונה, משרד האוצר ביוזמת השר ישראל כ"ץ (הליכוד) התחייב לסייע לנתב"ג באמצעו חבילת סיוע חירום שתכלול בין היתר הגדלת נפח ההלוואות, סיוע כספי ישיר וייתכן שגם העלאת אגרת הנסיעה - העומדת כיום על 28 דולרים.

בין הצעות משרד האוצר: דחיית תשלומי רשות שדות התעופה לרשות מקרקעי ישראל בהיקף של 155 מילון שקלים, ככל שיידרש עד 2024, הגדלת היקף יכולת ההלוואות שך הרשות מ-2 מיליארד שקלים ל-2.5, מימון ישיר שתעימד המדינה לרש"ת וכן העלאת תעריפי האגרות או הפחתת התמלוגים אותם משלמת הרשות למדינה.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

בג"ץ הוציא צו ביניים שמקפיא את מינוי אקוניס לשר המשפטים

המתיחות בדרום: 2 רקטות נורו לעבר ישראל – אך נחתו בשטח הרצועה

לילה קטלני בדרכים: שני הרוגים ופצוע קשה בתאונה בצפון

ישראל כץ
ישראל כץ | צילום: החדשות 13

התייבותו של משרד האוצר לסייע לנתב"ג הגיעה בעקבות פנייתו לאוצר של יו"ר ועד העובדים, פנחס עידן, בטענה כי נתב"ג עלול לקרוס, וכי הם נטלו הלוואה גדולה מבנק מסחרי על מנת לשלם משכורות לעובדיהם.

זאת ועוד, עידן ציין במכתבו כי חלה ירידה דרמטית בהכנסות המבוססות על אגרה נוסעים, שכאמור עומדת כיום על 28 דולרים לכל כרטיס, בגלל מספר מופחת מאוד של טסים, ועקב סגירתו הזמנית של הדיוטי-פרי, שכתוצאה מכך לא נגבו ממנו דמי השכירות.