"נפלתי בגדול": האתר שמוכר בזול מוצרים מחו"ל - ומספק זיופים

שופרסל השיקה את האתר "אמריקן אאוטלטס", אך היה מי שניצל זאת לרעה והקים פלטפורמה בעלת שם כמעט זהה - דרכה ניתן לרכוש לכאורה מותגים במחירים שוברי שוק. "מיד רואים שזה זיוף" • "ברקוד"

זמן צפייה: 04:11

שוק המסחר האלקטרוני בישראל מוערך בשווי של כ-18 מיליארד שקלים בשנה, כש-65% מתוכו הן קניות של ישראלים ברשת, באתרים מחו"ל. בניסיון להיכנס לתחום, השיקה שופרסל אתר מכירות בשם "אמריקן אאוטלטס", המאפשר להזמין מוצרים מחו"ל. אך היה מי שניצל לרעה את המהלך הזה, והקים אתר בעל שם כמעט זהה - "אמריקה אאוטלט", שבו לכאורה שפע מותגים של חברות נחשקות במחירים שוברי שוק - אך בפועל מדובר בזיופים.

יונתן שוסטר, מתלונן שקיבל מוצר מזויף באתר, סיפר: "בדרך כלל אני מזמין הרבה מהאינטרנט, והפעם חיפשתי נעל ספציפית שלא הצלחתי למצוא באף אתר - ופשוט עלה לי דף האתר. שילמתי עליה על הנעל 375 שקלים, אבל נפלתי - ונפלתי בגדול. ההרכב של הנעל מרגיש נורא פלסטיקי, נורא ניילוני, וזו לא הנעל שחשבתי שתגיע".

לכתבות נוספות בחדשות 13: 

פרץ גבר על שמולי ושפיר בסיבוב הראשון – ונבחר לראשות העבודה

"מבקש סליחה": אחרי חמש שנים – רוצח מוחמד אבו חדיר מביע חרטה

בין שני ההורים: כך נראים הגירושים מנקודת מבטם של הילדים

''אמריקה אווטלט''
''אמריקה אווטלט'' | צילום: החדשות 13

במועצה לצרכנות סיפרו שקיבלו תלונות רבות על האתר, רובן נוגעות להטעיה ולמוצרים מזויפים, ובעקבות תחקיר "ברקוד", אחת מחברות האשראי דרשה את הסרת הלוגו שלה מעמוד הבית של האתר.

חשוב לציין שהרכישה ברשת יכולה לחסוך לא מעט כסף אך יש בה לא מעט סיכונים, לכן חשוב לשים לב באילו אתרים גולשים ולמי מוסרים את פרטי כרטיס האשראי, רצוי לבדוק אם האתר שדרכו רוכשים מאובטח, לחפש פרטים אודותיו - ולהעדיף תשלום באמצעות "פייפאל".