נקודות זיכוי והקפאת המס על הפחם: התוכנית המסתמנת למאבק ביוקר המחיה

משרד האוצר יגיש מחר לאישור הממשלה את התוכנית, שכוללת בין היתר הפחתת מיסים באמצעות מתן נקודות זיכוי למשפחות עובדות עם ילדים בגילאי ביה"ס היסודי ומטה. מנגד, מסתמן כי מחיר הבנזין לא ישתנה. במשרד הבריאות מערימים קשיים לגבי מוצרי הייבוא לארץ

זמן צפייה: 01:31

בזמן שבצמרת משרד האוצר מתקיימות הערב (שלישי) ישיבות מכריעות שבסיומן תוגש התוכנית למאבק ביוקר המחיה לאישור הממשלה, מסתמן כי במרכזה תהיה הפחתת מיסים באמצעות מתן נקודות זיכוי למשפחה עובדת עם ילדים קטנים יחסית.

בהמשך לכך, משפחה עם ילדים בגילאי בית הספר היסודי תקבל נקודות זיכוי, כלומר הנחה במס הכנסה, ככל הנראה בהתאם למספר הילדים במשפחה. השינוי המהותי הפעם שהנקודות ייתנו לא רק למשפחות עם ילדים בפעוטונים וגני הילדים. לפי משרד האוצר, המהלך אמור לחסוך מאות שקלים בנטו של כל משפחה, ובמקביל גם לעזור להמריץ את גלגלי המשק מחדש לאחר היציאה ממשבר הקורונה.

Ghrlwe
סופרמרקט בארץ | צילום: חדשות 13

מעבר לכך, מסתמן כי האוצר יקפיא את המס על הפחם, מהלך שאמור למתן באופן דרמטי את ההתייקרות של החשמל בישראל, מ-6% לפחות מ-3%, כאשר היעד הוא להגיע לקידומת של 2 בהתייקרות החשמל. לעומת זאת, באוצר לא מתכננים שום שינוי בנוגע למחיר הדלק, כאשר מסתמן שמחיר הבנזין לא יירד, וזאת למרות השיאים הגבוהים אליהם הגיע.

לגבי הייבוא של מוצרים לישראל - במשרד הבריאות מערימים קשיים על חלק מסוגי המוצרים שאמורים להגיע לארץ. ברקע זה, בכיר במשרד האוצר אמר הערב לחדשות 13: "במשרד הבריאות דואגים לייבואנים הגדולים ולא לאזרחים".