לקראת דחיה בהגרלות "דירה בהנחה"? אלקין כינס את בכירי משרדו

בישיבה מיוחדת צפוי שר השיכון להכריע יחד עם בכירי משרדו אם לדחות את הגרלת הנדל"ן - במטרה לאפשר לזכאים להתגבר על קשיי המערכת. בסבב הראשון יוגרלו כ-10,000 דירות בהנחה של מאות אלפי שקלים לעומת מחירי השוק, כאשר סיכויי הזכייה עומדים על פחות מ-1%

זמן צפייה: 01:53

פרסום ראשון: שר השיכון זאב אלקין כינס הערב (ראשון) ישיבה בהשתתפות בכיר משרדו במטרה להכריע אם לדחות את הגרלות "דירה בהנחה", "כדי לאפשר לאלפי זכאים להתגבר על הקשיים הטכניים ולסיים את הרשמתם". במהלך הישיבה, קיבל אלקין נתונים עדכניים על מצב ההרשמה. לצד זאת, מסתמן כי אלקין לא יקבל היום החלטה על דחיית ההגרלה, אלא רק מחר.

כידוע, בימים האחרונים התקבלו אלפי פניות מצדם של צעירים שחיכו שעות על הקו במוקדי השירות לאחר שקיבלו הודעת שגיאה או נדרשו להציג אישור על כך שהם "ידועים בציבור", באופן שהעלה חשש כי לא יוכלו להשתתף בסבב ההגרלות הקרוב.

אתר בנייה בתל אביב
אתר בנייה בתל אביב | צילום: רויטרס

בתוך כך, בסבב הראשון של הגרלות הנדל"ן יוגרלו כ-10,000 דירות בהנחה של מאות אלפי שקלים לעומת מחירי השוק, ובגלל ההיענות הרחבה מצד הזכאים - סיכויי הזכייה נמוכים למדי ועומדים על פחות מ-1% לפרויקט עם 153 יחידות מגורים בתל אביב, וכ-1.5% בלבד לפרויקטים בראשון לציון ובבאר יעקב.

לאור מצב מחירי הדירות בישראל, מתחילת השנה נכנסו 40 אלף זוגות נוספים למעגל זכאי הדיור, והם מצטרפים ל-60,000 שעוד נרשמו ל"מחיר למשתכן" ויוכלו להשתתף בסבבים החדשים. באזור הביקוש במרכז, יעלו בגורל כתוצאה מכך כנראה רק עשירית מהמשתתפים - בפריפריה הסיכוי יגדל אל מעל ל-20%.