האם המכשיר שאמור לחסוך בצריכת החשמל מקיים את הבטחתו?

למרות הצהרות הפוליטיקאים, מחירי החשמל זינקו בעשור האחרון, ואלפי ישראלים מנסים לחסוך עם המכשיר החדש, אך מומחה מזהיר: "יכול להיות שיש פה סכנה בטיחותית"

זמן צפייה: 03:23

למרות הצהרות הפוליטיקאים על המלחמה ביוקר המחייה, מחירי החשמל עלו מאוד בעשור האחרון, והישראלים מחפשים איפה לחסוך. הרשת עמוסה בגאדג'טים שונים שמבטיחים שאם מחברים אותם לנקודת החשמל הביתית - יורידו את צריכת החשמל בשליש, ואלפים בארץ כבר רכשו את המכשיר. המכשיר שנבדק נקרא "קופסה חוסכת חשמל", והוא עולה בממוצע שבעה אירו (כשלושים שקלים), ומטרתו המוצהרת היא לייצב את תנודות החשמל ובכך לחסוך בהוצאות החודשיות.

"מישהי העלתה פוסט לפייסבוק שעוסק במכשיר הזה, וזה היה מאוד מפתה. את קוראת את התגובות וחלק מהם אומרים שהם באמת הבחינו שחשבון החשמל שלהם ירד", סיפרה יערית חדד, תושבת מושב בית הגדי. חדד מקבלת חשבונות חשמל גבוהים יחסית, היא חיפשה דרך לחסוך בהוצאות ונתקלה במכשיר המבטיח לצמצם את צריכת החשמל. אחרי שקיבלה את חשבון החשמל הראשון לאחר שהתקינה את המכשיר, נדהמה חדד לגלות כי דווקא באותו חודש קיבלה חשבון חשמל גבוה מבדרך כלל, על סך 2,545 שקלים.

"לפי דעתי וממה שלמדתי – המכשיר הזה ריק מתוכן", אמר מהנדס החשמל מורן ברנרד. "מעבר ליעילות שלו, אני יכול לומר זה שיכול להיות שיש פה סכנה בטיחותית, שזה מעבר לכל חיסכון. אתה רוצה לחסוך בסך הכל, אבל אתה עלול לגרום לסכנה בטיחותית בתוך הבית".