ההסתדרות: לאחר מו"מ המשבר באל-על הגיע לסיומו

בתום ישיבה שנערכה כל הלילה במשרדו של יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, הטייסים וההנהלה הגיעו להבנות והמשבר הסתיים, כך הודיעה ההסתדרות

סוף למשבר? אל על (פלאש 90)

ההסתדרות הודיעה הבוקר (חמישי) כי המשבר באל-על הגיע היום לסיומו. בסיום משא ומתן שנערך כל הלילה במשרדו של יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, ניסחו הנהלת החברה והטייסים מסמך הבנות בנוגע לסוגיות שהיו במחלוקת. "הצדדים יתכנסו בשעות הקרובות לניסוחים משפטיים", נמסר בהודעה לתקשורת.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

הפתרון מגיע לאחר ההחרפה בשבועות האחרונים במשבר בין הטייסים וההנהלה. אתמול נעתר בית הדין האזורי לעבודה לבקשת החברה, להצהיר כי ההתפטרותם של הטייסים המשמשים כמפקחים מהווה שביתה שלא כדין ולמנוע נקיטת פעולה שתגרום לשיבוש הפעילות בחברה.

הבקשה הוגשה לקראת כניסתן לתוקף של הודעות ההתפטרות, שנמסרו לחברה על ידי מספר טייסים המשמשים בתפקידי פיקוח באגף מבצעי אוויר. כניסה לתוקף של התפטרות המפקחים בימים הקרובים, אמרו בחברה, עלולה לגרום לכך שלא תתאפשר הפעלת טיסות החברה, דבר שיגרום לנזקים שאין החברה יודעת להעריכם בשלב זה.

הצדדים חתמו על מסמך הבנות
הצדדים חתמו על מסמך הבנות | צילום: דובר ההסתדרות

"אנחנו מברכים על מסמך ההבנות שנחתם הלילה ועל הפסקת הפגיעה בנוסעים ובעובדים, שהם הנכסים החשובים ביותר של אל-על", נמסר הבוקר מוועד טייסי אל-על. "הטייסים הוותיקים, בני 65 ומעלה, ימשיכו להיות מועסקים בחברה בהסכם עבודה הוגן ומכובד - בתפקידי טייסים בלבד, בהדרכה או בתפקידי ניהול. סוכם גם על מנגנון פיצויי פרישה נאותים לאותם טייסים שלא יימצאו להם תפקידי טייסים. אנו מודים להסתדרות בראשות היו"ר אבי ניסנקורן ואבי אדרי שסייעו רבות בקידום ההסכם".

בשבועות האחרונים נמתחה ביקורת חריפה על חברת אל-אל, לאחר שעיצומי הטייסים גרמו לשיבושים בטיסות החברה. כעת עם ההגעה להבנות, מקווים בחברה שאמון הנוסעים לא נפגע וכי צפויה חזרה

סוף למשבר באל על
סוף למשבר באל על | צילום: דניאל נחמיה