אדלשטיין משיב לכ"ץ: "מי שדורש פתיחה פזיזה מוביל לאסון כלכלי"

שר הבריאות הגיב לדברי שר האוצר, לפיהם יש לפתוח את חנויות הרחוב כבר ביום שלישי: "פתיחה מהירה עכשיו משמעה סגר נוסף אחר כך; ההחלטות על פתיחת המשק אסור שתהיינה תחרות בפופוליזם"

זמן צפייה: 05:29

שר הבריאות יולי אדלשטיין הגיב היום (ראשון) לדברי שר האוצר ישראל כ"ץ, והוסיף להתנגד לפתיחה מוקדמת של המסחר. "מי שדורש להוביל היום, אחרי העלייה במקדם ההדבקה, לפתיחה פזיזה של המשק, מוביל אותנו בעיניים פקוחות לסגר נוסף ולאסון כלכלי, חברתי ובריאותי", אמר.

"אני מבין את מצוקתם של בעלי החנויות. חובתנו לעזור להם ולספק להם רשת ביטחון כלכלית, לדאוג באמת - לא רק בהצהרות", הוסיף. "יחד עם זאת לזכור כי פתיחה מהירה עכשיו משמעה סגר נוסף אחר כך. השאננות תוביל לגזר דין מוות לעסקים רבים. עלינו רק לראות מה קורה כעת בגרמניה, אנגליה, צרפת, יוון ומדינות נוספות ולהבין כי ההחלטות על פתיחת המשק אסור שתהיינה תחרות בפופוליזם שעלולה להוביל להרס המשק במקום לשיקומו".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

חשד לרצח בצפון: שלושה גברים אותרו ירויים ליד שמורת תל דן

"זכות גדולה": היום – הניסוי הראשון בבני אדם לחיסון הישראלי

כיתות א'-ד', צימרים ובתי כנסת: היום – השלב השני בהקלות הסגר

זאת, בתגובה לדברי כ"ץ, שכתב בפוסט בפייסבוק. "זה הזמן לקבלת החלטה על פתיחת חנויות הרחוב ביום שלישי הקרוב. הצורך והצידוק קיימים ומנומקים וגם התחלואה יורדת. התעקשות משרד הבריאות מיותרת וחסרת בסיס עובדתי", ואף האשים כי התעקשות זו "מובילה לאנרכיה והעדר פיקוח, שרק יגבירו את התחלואה", כלשונו. "את מוקדי ההדבקה יש לאתר ולאכוף במקומות אחרים", סיכם.

זה הזמן לקבלת החלטה על פתיחת חנויות הרחוב ביום שלישי הקרוב. הצורך והצידוק קיימים ומנומקים וגם התחלואה יורדת. התעקשות...

פורסם על ידי ‏ישראל כ״ץ - Israel Katz‏ ב- יום ראשון, 1 בנובמבר 2020

מוקדם יותר הודיעה רשת מרכזי "ביג" כי בכוונתה לפתוח מחר את המרכזים המסחריים, זאת בניגוד להחלטת קבינט הקורונה שלא להקדים את פתיחת המסחר ולהמתין עם הצעד עוד כמה ימים. "בממשלה פשוט לא מבינים את עוצמת הפגיעה", הסבירו ברשת את ההחלטה. מעט מאוחר יותר, גם רשת "צים" הצטרפה להחלטת "ביג", והכריזה כי מחר ייפתחו מתחמיה.

"הם מושכים את הפתיחה מחדש כמו מסטיק - זאת למרות שברור וידוע שההדבקה בחנויות מועטה וכללי התו הסגול נשמרים בקפדנות בחנויות הפועלות באוויר הפתוח". ברשת הוסיפו כי נמאס להם "לקחת אחריות פעם אחרי פעם ולמצוא את עצמנו לבד. נמאס לנו מהתחושה שאנו הופכים מהוגנים לפראיירים. נגמר לנו הרצון והסבלנות לתמוך בכולם במקום בממשלה".

רשת ביג הודיעה: נפתח את החנויות בניגוד להחלטת הקבינט
רשת ביג הודיעה: נפתח את החנויות בניגוד להחלטת הקבינט

במכתב התקיף אותו הפיצה הרשת, נכתב עוד כי "הממשלה משחקת בנו, בכם. מבקשים עוד כמה ימים ועוד כמה ימים בגלל היסטריה וניתוק של משרד הבריאות וחוסר יכולת או רצון של מר נתניהו לקבל החלטה".

"טוענים טענות מטופשות שחנויות ברחוב שונות מהחנויות במרכזי קניות גדולים, זאת למרות שבמרכזים הללו ניתן ואף הוכח שההקפדה והשליטה טובות עשרות מונים מאשר בחנויות הרחוב. שטח החנויות גדול יותר ולכן קיימת האפשרות לשמירה על כללי הריחוק החברתי", סיכמו.