נטו משפחה: מה מתכנן כחלון להורדת יוקר המחייה?

סבסוד מחירי צהרונים, תוספות נקודות זיכוי להורים עובדים והגדלת המענק למשפחות עובדות. מה באמת יש בתכנית הכלכלית של משה כחלון?

זמן צפייה: 13:33

שר האוצר משה כחלון חשף אתמול במסיבת עיתונאים פרטים על תוכנית האוצר החדשה - סבסוד מחירי צהרונים, תוספות נקודות זיכוי להורים עובדים והגדלת המענק למשפחות עובדות. למרות זאת נראה שלא כולם מרוצים - זמן קצר לאחר שהוצגה התכנית תקף הערב ח"כ דוד ביטן את החלטת שר האוצר להעביר תקציב לסבסוד צהרונים - בעוד שלדבריו טרם נמצא פתרון לקיצבאות הנכים. "הטיפול לא מספיק טוב ואני הודעתי שמבחינת הכנסת אנחנו לא נקדם העברות תקציביות", תקף הח"כ.

"התכנית גובשה בשיתוף ראשי רשויות וראש מרכז השלטון המקומי חיים ביבס ומתמקדת בשתי אוכלוסיות: משפחות עם ילדים שאינן מגיעות לתקרת המס וזכאיות למענק עבודה ומשפחות מעמד הביניים שעוברות את סף המס. לפי התכנית, ייקבע מחיר מקסימום לצהרונים שיעמוד על 930 שקלים ובנוסף לכך המדינה תסבסד חלקית ותעניק הנחה נוספת בסכום של 150-400 שקלים בחודש לילד, תלוי במקום המגורים. המשמעות - משפחה עם שני ילדים ויותר תשלם מאות שקלים פחות בחודש", מסבירה אדווה דדון.

"החברה השתנתה ולכן הצהרונים הפכו למשהו קריטי שמקל עמם. נפתח שוק שהמחירים בו היו בשמיים ועכשיו האוצר עושה פעולה מבורכת שמפחיתה המון הוצאות למשפחה. הדבר החשוב זה שעוזרים בעיקר לאלו שעובדים – חשוב לעשות את זה. מי שלא עובד לא צריך צהרון. עוזרים לאלו שיוצאים לעבוד זה דבר שבא לידי ביטוי בכול הפעולות בתכנית", מסבירה שלמה מעוז, כלכלן והבעלים של חברה לייעוץ כלכלי ופיננסי.

"אכן הכלכלה הישראלית היא אחת מהיציבות בעולם. עם זאת, ההצלחה האדירה של ישראל גורמת לפער החברתי. דווקא ההצלחה גורמת לבעיות", סיכם מעוז. צפו בפרטי התכנית.

העולם הבוקר כל הפרקים