הוסר איום השביתה הכללית במשק

הביטוח הסיעודי: הסכמות בין האוצר להסתדרות

הוסר איום השביתה הכללית במשק

משרד האוצר וההסתדרות הגיעו להבנות בנוגע למשבר הביטוח הסיעודי. בעקבות ההסכמות, הוסר איום השביתה הכללית במשק בעקבות הכרזת ההסתדרות על סכסוך עבודה בשבוע שעבר.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

בישיבה שנערכה במשרד האוצר בין סגן השר יצחק כהן (ש"ס), מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד, הממונה על שוק ההון דורית סלינגר ויו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן נחתמו מספר הבנות בעקבות המשבר. בישיבה סוכם כי תופץ טיוטה לשימוע של מודל רשות שוק ההון לביטוח סיעודי קולקטיבי ארוך טווח, שהוצג לראשונה על ידי הממונה על שוק ההון, זאת לקראת הסדרתו.

בנוסף הוחלט כי משרד האוצר יבחן את מעורבותה של הממשלה ומדיניותה בתחום הביטוח הסיעודי על כל רבדיו. הצדדים סיכמו על השארת המצב על כנו עד לסוף דצמבר 2017, זאת בכדי לא ליצור ואקום בתקופת הבדיקה.

בשבוע שעבר הכריז על יו"ר ההסתדרות על סכסוך עבודה כללי במשק, על רקע משבר הביטוח הסיעודי. הסכסוך אושר במהלך שישבה מיוחדת שכינס יו"ר ההסתדרות, יחד עם נבחרי הארגון. כשבוע מוקדם יותר פורסם לראשונה בחדשות 2 על כוונת ההסתדרות להשבית את המשק בעוד כשבועיים.

במרכזו של המשבר הנוכחי עמד ביטוח שבוטל לפני כשנה על ידי משרד האוצר על אף שנרכש על ידי עשרות אלפי קשישים. בעת הביטול הושג הסכם ביניים חלקי, וכעת מנסים הצדדים להגיע לפתרון קבוע ומוסכם - אך לא מצליחים להגיע להסכמות. בנוסף, ניסנקורן שואף להחיל את הביטוח הסיעודי על כלל האוכלוסייה, ולא רק הקשישים שנפגעו. מדובר בדרישה שלה קשה הרבה יותר לאוצר להיענות בשלב זה.