שוב: חילופי האשמות באל על

ועד הטייסים והנהלת החברה אמנם הגיעו להבנות בנוגע למרבית הנושאים שבמחלוקת, אך בהנהלה שבים ומאשימים את הטייסים ב"בריונות"

המשבר נמשך (פלאש 90)

הסוף לסכסוך העבודה באל על עוד רחוק: לאחר מספר שבועות בהם חלו שיבושים בלוח זמני הטיסות, הטייסים הסכימו בתחילת השבוע לחדול מביטולי הטיסות כפי שדרשה ההנהלה. למרות זאת, כבר הערב (חמישי) הודיעה ההנהלה על ביטול טיסה נוספת - 027 לניו יורק. לאחר זמן קצר התערב יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, והטיסה תמריא ליעדה. טיסה נוספת, 001, תצא במטוס חכור: לברלין ופראג יצאו מחר במטוסים חכורים. בהנהלה המשיכו להאשים את הטייסים, שלא נשארו חייבים.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

"לצערנו הרב, למרות ההבנות הושגו בישיבה שנערכה בהסתדרות עם יו״ר ההסתדרות אבי ניסנקורן בתחילת השבוע ממשיכים הטייסים להתנהג בבריונות בכדי לנסות להפעיל לחץ על ההנהלה לשנות את ההסכם וחוסר הנכונות להתחייב לשקט תעשייתי ולהפעיל את הטיסות כסדרן", אמרו בהנהלה. "אנו מתנצלים בפני הנוסעים".

מוועד טייסי אל על נמסר בתגובה: "חבל שאפילו בעיצומם של דיונים, שמטרתם להגיע להסכם עבודה, ממשיכה הנהלת אל על לפגוע בנוסעיה ולהמשיך במסע השקרים וההשמצות כלפי עובדיה. ההנהלה מטעה את הציבור; גם היום היו טייסים שהיו מוכנים וזמינים להוציא את כל הטיסות שבוטלו, טיסות שהן מעבר ללוח הטיסות המתוכנן שלהם".

ארכיון (דניאל נחמיה)
ארכיון (דניאל נחמיה)

עוד נמסר כי "יו"ר וועד הטייסים קברניט ניר צוק, הציע להפעיל את טיסה 027 והנהלת החברה סירבה להציבו. זה המקום להדגיש שוב: טייסי אל על מבקשים לטוס. אנחנו לא שיבשנו, לא משבשים טיסות ומתייצבים לכל טיסה - כתמיד".

בתחילת השבוע דווח כי על פי ההבנות בין הצדדים, הטייסים יקבלו תוספת שכר של שבעה אחוזים וחצי וגם תוספות שכר אישיות. במסגרת התוספות האישיות יקבל כל טייס שתקוצר לו השהייה בניו יורק תשלום על עוד 7 וחצי שעות טיסה, כאשר משך הטיסה יקוצר ב-40 דקות. בתמורה יתחייבו הטייסים לקיצור קבוע של זמני השהייה בחו"ל והגדרת משך זמני הטיסה מראש. כך לדוגמה, יקבע מראש זמן הטיסה לניו יורק מבלי שלטייסים תהיה אפשרות להאריך אותו כפי שנעשה בשנים האחרונות.

ניסנקורן (חדשות 2)
ניסנקורן (חדשות 2)

עוד נקבע כי הנהלת החברה תפסיק לאלתר את החכרת המטוסים, הליך בו משתמשים במטוס ובצוות של חברה אחרת. בעקבות המאבק על נושא זה ביקשה ההסתדרות להכריז על סכסוך העבודה בחברה. מהחברה נמסר כי סיכום הושג גם בין ההנהלה לצוותי הקרקע.

בין הצדדים נותרו פערים מינוריים שצפויים להיפתר בימים הקרובים. ההנהלה צפויה לדרוש בתמורה לתוספות השכר "שקט תעשייתי" והפסקה מיידית של פיצולי הטיסות מצד הטייסים.