"אכנס הערב כינוס חירום לסיום המשבר, זה חייב להיגמר"

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן הצהיר היום כי בכוונתו לכנס את נציגי אל-על וועד הטייסים במטרה להביא כבר הלילה לפתרון המשבר

נחוש לסיים את המשבר הלילה.ניסנקורן (חדשות 2)

המפגש שיסיים את המשבר המתמשך באל-על? יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, הצהיר היום (שבת) במהלך אירוע "שבתרבות" במודיעין כי בכוונתו לכנס עוד הערב את נציגי הנהלת אל-על וועד הטייסים במטרה להביא לסיום המשבר בחברת התעופה עוד הלילה.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

לדבריו, הצדדים כבר הגיעו להבנות בנושאים המהותיים - וכי קיימת חובה לסיים את המשבר. ניסנקורן הוסיף כי "שני הצדדים עלו על עץ גבוה" וכי לטובת הנוסעים - הסוגיה הזו חייבת להסתיים.

בתחילת השבוע דווח כי על פי ההבנות בין הצדדים, הטייסים יקבלו תוספת שכר של שבעה אחוזים וחצי וגם תוספות שכר אישיות. במסגרת התוספות האישיות יקבל כל טייס שתקוצר לו השהייה בניו יורק תשלום על עוד 7 וחצי שעות טיסה, כאשר משך הטיסה יקוצר ב-40 דקות. בתמורה, יתחייבו הטייסים לקיצור קבוע של זמני השהייה בחו"ל והגדרת משך זמני הטיסה מראש. כך לדוגמה, יקבע מראש זמן הטיסה לניו יורק מבלי שלטייסים תהיה אפשרות להאריך אותו כפי שנעשה בשנים האחרונות.

יש הבנות בנושאים המהותיים (פלאש 90)
יש הבנות בנושאים המהותיים (פלאש 90)

עוד נקבע כי הנהלת החברה תפסיק לאלתר את החכרת המטוסים, הליך בו משתמשים במטוס ובצוות של חברה אחרת. בעקבות המאבק על נושא זה ביקשה ההסתדרות להכריז על סכסוך העבודה בחברה. מהחברה נמסר כי סיכום הושג גם בין ההנהלה לצוותי הקרקע. בין הצדדים נותרו פערים מינוריים. ההנהלה צפויה לדרוש בתמורה לתוספות השכר "שקט תעשייתי" והפסקה מיידית של פיצולי הטיסות מצד הטייסים.