הפחתת מס הבלו אושרה: הלילה מחצות יוזל הדלק ב-50 אגורות

כשבוע לאחר ששר האוצר הודיע על הפחתת מס מיידית על הדלק, ועדת הכספים אישרה את המהלך - שיחול לתקופת הרבעון השני של השנה. ההוזלה על הסולר תמשך חודשיים, ועל הבנזין 3 חודשים וחצי

זמן צפייה: 01:32

ועדת הכספים אישרה היום (רביעי) את הפחתת מס הבלו על הדלק, כך שהלילה מחצות מחיר הדלק יוזל ב-50 אגורות. ההפחתה תחול לתקופת הרבעון השני של השנה, כאשר ההוזלה על מחיר הסולר תמשך חודשיים, ועל הבנזין 3 חודשים וחצי.

לצד זאת, באוצר ציינו כי ככל שהמחירים יישארו גבוהים והדבר יתאפשר - תבחן הפחתה נוספת בהמשך השנה. יו"ר הוועדה אלכס קושניר מסר: "אנחנו מוזילים במאות שקלים את ההוצאה החודשית לכל משפחה, המהלך התאפשר בזכות הגדלת הכנסות המדינה".

גם שר האוצר אביגדור ליברמן בירך: "לפני חג הפסח העברנו את ההפחתה במס הבלו על הדלק. החל מחצות ליטר דלק יעלה לכם 50 אגורות פחות, הוזלה של עשרות שקלים לתדלוק ומאות שקלים למשפחה בחודש".

חברי הוועדה שאישרו את ההפחתה על מס הבלו
חברי הוועדה שאישרו את ההפחתה על מס הבלו | צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

כזכור, בשבוע שעבר הודיע השר ליברמן על הפחתה במס הבלו על הדלק והסולר כך שתתורגם במחיר הסופי להוזלה של חצי שקל לליטר דלק, לכ-6.94 שקלים לליטר בנזין 95 אוקטן בשירות עצמי, לעומת 7.44 כעת.

על פי הודעת משרד האוצר, ההחלטה התאפשרה כאמור בעקבות הגידול בהכנסות המדינה ברבעון האחרון ובזכות נתוני הצמיחה הגבוהים של הכלכלה הישראלית. שר האוצר הבהיר כי ימשיך לקבל החלטות על בסיס נתונים בלבד. אובדן הכנסות המדינה מההפחתה על מס הבלו הינו כ-800 מיליון שקל למשך שלושה חודשים.