ממשיכים להתייקר: מחיר הלחם מזנק - וגם "ארומה" מעלה מחירים

גל ההתייקרויות נמשך: לאחר עליית מחירי החשמל, המים, הדלק והלחם המפוקח, רשת "ארומה ישראל" הודיעה כי החל מהחודש הבא יעלו המחירים בשיעור של 7%. "הרשת מבקשת לעדכן כי בעקבות גל ההתייקרויות בעלויות חומרי הגלם והתפעול, תאלץ לייקר בראשית אוגוסט את מחירון המקסימום בסניפיה"

זמן צפייה: 04:38

רשת "ארומה ישראל" הודיעה היום (חמישי) כי החל מהחודש הבא יעלו המחירים ברשת ב-7%. "רשת ארומה ישראל מבקשת לעדכן כי בעקבות גל ההתייקרויות בעלויות חומרי הגלם והתפעול, תאלץ לייקר בראשית אוגוסט את מחירון המקסימום בסניפי הרשת (מחירי המקסימום יחולו בכל הסניפים למעט סניפי נמל התעופה בן גוריון), באופן שישקף עליה ממוצעת של כ- 7%", נמסר.

"העלייה הנוכחית מצטרפת לעלייה מחודש מאי 21 שגילמה עליה ממוצעת של כ-3%. נזכיר כי לקוחות הרוכשים באפליקציה באמצעות תשלום ב'ארומה קרדיט' זכאים להנחה של 10%".

חברת חשמל
חברת חשמל

מוקדם יותר השבוע, רשות החשמל הודיעה על עלייה של 9.6% במחירי החשמל באוגוסט הקרוב, הסכום שבו צפוי להתייקר החשבון הדו-חודשי הוא עד 80 שקלים למשפחה, בעיקר בעונות השיא. זוהי למעשה הפעם השנייה בתוך שנה שבה עולה תעריף החשמל לצרכנים הביתיים בישראל.

כפי שפורסם בחדשות 13 לפני כחודש, רשות החשמל מאשרת את הצעד החריג האמור, מה שיוביל את המחיר של קילו וואט לשעה לשיא של קרוב לעשור. המחירים אומנם ירדו מאז 2013, אז אירע הפיצוץ בצינור הגז המצרי, אך כעת הם מזנקים שוב בפעם השנייה השנה - כשהמחיר עדיין לא הגיע לשיא ההיסטורי ההוא, אבל בדרכו לשם.

עוד נקודה משמעותית אחת נוגעת לחשבונות המים, מקורות ומתקני ההתפלה, שהם מהצרכנים הגדולים ביותר של חשמל במשק הישראלי. כשהם ישלמו עוד כ-10% על החשמל, גם המים יתייקרו בהתאם, זאת אינפלציה שמגיעה על אינפלציה - ולכן אנו צפויים לראות בעוד כמה חודשים גם את חשובונות המים מתעדכנים כלפי מעלה.

דלק
מחירי הדלק עולים פעם נוספת | צילום: קובי גדעון, פלאש 90

בסוף החודש שעבר, מחיר הדלק עלה ב-36 אגורות לעומת חודש יוני. המשמעות היא שליטר בנזין 95 אוקטן בשירות עצמי עולה 8.08 שקלים. מחיר זה צפוי להישאר קבוע לאורך כל חודש יולי, כשבסוף החודש, מס הבלו יופחת בעוד חצי שקל ומחיר הדלק יירד שוב אל מתחת ל-8 שקלים.