אחרי שורת התפטרויות באוצר: השר כ"ץ ימנה מנכ"ל חדש

כשלושה חודשים לאחר פרישתה של קרן טרנר, שר האוצר החליט למנות את יו"ר נתיבי ישראל לשעבר, עודד שמיר. הוא יחליף את ערן יעקב שהיה מ"מ המנכ"ל. "יש לו את הכישורים והניסיון העסקי והניהולי"

עודד שמיר
עודד שמיר | צילום: חדשות 13

שר האוצר ישראל כ"ץ הודיע היום (שלישי) כי החליט למנות מנכ"ל חדש למשרדו - עודד שמיר, יו"ר חברת נתיבי ישראל. זאת, כשלושה חודשים לאחר פרישתה של המנכ"לית הקודמת, קרן טרנר. בתקופה זו כיהן מנהל רשות המסים, ערן יעקב, כממלא מקום מנכ"ל משרד האוצר.

שמיר, בן ה-65 כיהן בעבר במספר רב של תפקידים בכירים בממשלה ובמגזר העסקי, ביניהם כמנהל מרכז ההשקעות במשרד התמ"ת וכמ"מ המזכיר הצבאי לשר הביטחון, ועד לאחרונה מילא את תפקיד יו"ר חברת נתיבי ישראל במשך שש השנים האחרונות.

השר כ"ץ אמר לאחר המינוי: "בתקופה מאתגרת זו יש לעודד שמיר את הכישורים, הניסיון העסקי והניהולי הנדרשים בכדי למלא את התפקיד החשוב של מנכ"ל משרד האוצר על הצד הטוב ביותר. אני מודה לערן יעקב על ההירתמות למילוי מקום המנכ"ל בשלושת החודשים האחרונים, ומאחל לו הצלחה בהמשך פעילותו כמנהל רשות המסים במשרד האוצר, בפרט בתקופה מאתגרת זו".

ישראל כ''ץ
ישראל כ''ץ

כאמור, לפני כשלושה חודשים הודיעה מנכ"לית משרד האוצר לשעבר קרן טרנר-אייל כי החליטה לפרוש מתפקידה - זאת פחות מחצי שנה לאחר שנכנסה אליו. "אני מודה לשר כ"ץ על שנים ארוכות של עבודה משותפת למען רווחת אזרחי ישראל במשרדי התחבורה והאוצר", אמרה טרנר בתגובה, שכזכור - כיהנה בעבר כמנכ"לית משרד התחבורה, בימים שבהם השר המכהן היה ישראל כ"ץ.

טרנר-אייל לא הייתה הראשונה שעזבה את תפקידה הרבה לפני תאריך היעד. כחודש וחצי לפני כן גם ראש אגף התקציבים במשרד האוצר שאול מרידור הודיע על התפטרותו. במכתב חריף שכתב לשר האוצר, מתח מרידור ביקורת על התנהלות המשרד והצהיר: "תהליכי קבלת ההחלטות מושפעים מאינטרסים צרים, לא ענייניים, קצרי טווח, לצד השתקת הדרג המקצועי, זלזול בוטה בעבודת מטה, שליפות מהמותן, רמיסת הכללים שהיו נר לרגלינו".

מרידור לא חסך בביקורת נגד השר הממונה עליו, ואמר: "אתה לא מאפשר לי ולמשרתי ציבור רבים אחרים לעשות את מה שאנחנו יודעים - לגבש, להציע, לנתח ולבקר צעדי מדיניות. המסר לאזרחי המדינה ולעולם הוא של פריצת כל העקרונות, המסגרות והגבולות וכן רמיסת ערכים ועקרונות של שירות ציבורי".

מעט לפניו היה זה החשב הכללי במשרד האוצר רוני חזקיהו שהתפטר. אז, כתב כ"ץ בחשבון הטוויטר שלו כי "הודיתי לחזקיהו על העבודה המשותפת ועל תרומתו הרבה לכלכלת ישראל בכלל ובתקופת הקורונה בפרט, ואיחלתי לו הצלחה בהמשך דרכו. בקרוב אתחיל בתהליך המתבקש לאיתור חשב חדש למשרד האוצר".