דיפלומט מתקפלת: לא תעלה מחירים עד החגים - אך מציבה תנאים

פרסום ראשון: ענקית הייבוא מציעה לרשתות השיווק מתווה שכולל מבצעים שייאפשרו למכור את המוצרים שהיא מייבאת במחירים הנוכחיים, מבלי לבטל את העלאת המחירים שתוכננה. במסגרת ההצעה מזהירה החברה כי היא לא תספק סחורה לרשתות שלא יקבלו את המתווה

זמן צפייה: 04:12

פרסום ראשון: ענקית הייבוא "דיפלומט" מציעה לרשתות השיווק מתווה שכולל מבצעים שייאפשרו למכור את המוצרים שהיא מייבאת במחירים הנוכחיים, מבלי לבטל את העלאת המחירים שתוכננה, כך נודע היום (שני) לחדשות 13.

כך למעשה מנסה "דיפלומט" לפרק את המחאה נגדה, ומתקפלת מול הרשתות הגדולות. המחירים באופן רשמי יעלו - אך יוחל על המוצרים "מבצע" שיוזיל אותם לרמת המחיר הנוכחי. במסגרת ההצעה מזהירה "דיפלומט" את רשתות השיווק כי היא לא תספק סחורה לרשתות שלא יקבלו את המתווה, כך שבעוד עשרה ימים עד שבועיים, כשתסתיים הסחורה שכבר נמצאת על המדפים - לא ניתן יהיה יותר למצוא את המוצרים ברשתות השיווק.

File Photo: A Woman Shops At A Supermarket In Jerusalem
סופרמרקט בירושלים | צילום: רויטרס

כזכור, גל עליות המחירים תוכנן להיום, אך אתמול הודיעו רשתות השיווק בזו אחר זו כי הן יסרבו לדרישת הייבואניות לייקר עשרות מוצרים. הרשתות הודיעו כי לא יקבלו את המחירונים החדשים של "דיפלומט", וגם של יבואניות נוספות, כמו "חוגלה - קימברלי", שהודיעה שתעלה את מחיריה בכמעט עשרה אחוזים.

סניף של רמי לוי שיווק השקמה
סניף של רמי לוי שיווק השקמה | צילום: חדשות 13

רמי לוי הודיע אתמול כי לא יעלה מחירים ברשת "שיווק השקמה" שבבעלותו עד לאחר החגים. לוי מצטרף לרשת שופרסל שהודיעה כי לא תכבד את העלאות המחירים של היבואנית דיפלומט, כאשר גם רשתות השיווק ויקטורי ויוחננוף הצטרפו למהלך. מאוחר יותר גם רשת יינות ביתן הודיעה כי לא תעדכן את המחירים של דיפלומט.

אייל רביד, בעלי רשת ויקטורי
אייל רביד, בעלי רשת ויקטורי | צילום: חדשות 13

"בעקבות דרישת העלאת המחירים שאמורה היתה להתבצע, רשת ויקטורי לא תאשר בתקופה הקרובה שום העלאת מחיר של שום ספק", כתב בעלי רשת ויקטורי אייל רביד. "יתרה מכך, הנחתי את התפעול לצמצם מדפים לחברות הגדולות, שדורשות עליית מחירים, ומייבאות את המותגים המובילים והיקרים ולתת קדימות למותגים חליפיים/כחול לבן, של ספקים קטנים ויצרנים מקומיים".

סניף של ויקטורי
סניף של ויקטורי | צילום: חדשות 13

גם ראש הממשלה יאיר לפיד התייחס אתמול ליוקר המחיה בישיבת הממשלה. "כל מי שחושב שיש לו מונופול על מוצרים מסויימים, טועה", אמר לפיד, "15 שנה לא עשו פה כלום לגבי יוקר המחיה, אבל הממשלה הזו היא אחרת: הדלק יורד היום בחצות, בשקל וחצי לליטר, התחלנו רפורמה בתחום הייבוא, ואנחנו נחושים להמשיך אותה בכל הכוח".