מהפכת הביטוח הדיגיטלי שמבטיחה להוזיל במאות שקלים את המחירים

המודל של חברות הביטוח יצר קונפליקט - כשקורה לנו משהו נרצה לקבל כסף, והן מצדן רוצות לשלם כמה שפחות. אז למה כולנו עדיין שבויים אצלן? החברות החדשות מבטיחות לנטרל את ניגוד העניינים

זמן צפייה: 12:31

בגיל 54, אחרי 13 שנים בתפקיד קופאית במגה, לודמילה הרגישה שהיא לא מסוגלת עוד לעמוד על הרגליים. "כל רגע שהייתי הולכת היה ממש סבל בשבילי". היא פנתה לקרדיולוג שעשה לה בדיקות. במשך חצי שנה היא מטורטרת בין היחידה לטיפול נמרץ לאין סוף בדיקות שבסופן היא עוברת ניתוח לב פתוח שמותיר אותה עם 100 אחוזי אובדן כושר עבודה. שנים משלמת חברת הביטוח "כלל" ללודמילה כל חודש, עד שלפתע היא קיבלה מכתב לפיו היא הבריאה, ויכולה לחזור לכל עבודה.

סיפורים כאלה כולנו מכירים ועדיין משלמים המון כסף לחברות הביטוח. משפחה ישראלית ממוצעת מוציאה כל חודש 758 שקלים רק על ביטוחים. אלא שביותר מדי מקרים כשאנחנו מבקשים מחברת הביטוח לפצות אותנו על נזק או תאונה – זה פשוט לא עובד. חברת הביטוח רוצה לשלם כמה שפחות, ויש בעיה מהותית בקונספט. אנחנו נוטים להגזמות קלות כשאנחנו מדברים עם חברות הביטוח והן מצדן עושות הכל כדי לשלם לנו כמה שפחות. כמה פחות? במחצית הראשונה של 2019 חמש חברות הביטוח הגדולות בישראל הרוויחו 3 מיליארד רווח נטו. בדיוק בגלל זה קמו חברות הביטוח החדשות. אז איך עובדת השיטה של המיזמים הדיגיטליים החדשים בענף הביטוח?

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

משרד הבריאות: צפויה בקרוב סגירת גבולות למי שאינו תושב ישראל

ארדן: "נערכים לאפשרות של שיבוש הבחירות בגלל הקורונה"

ליברמן: "ראש המוסד ואלוף פיקוד דרום ביקרו לאחרונה בקטאר"

מהפכת הביטוח הדיגיטלי
מהפכת הביטוח הדיגיטלי | צילום: חדשות 13

בתחום הרכב החגיגה הזו הולכת להסתיים בקרוב. אחרי שכבר בגיל 34 ניהלה חברת ביטוח גדולה, השיקה לפני שנה אתי אלישקוב את "ליברה". אלישקוב גייסה את משבר האמון שלנו בחברות הביטוח כדי לבנות מותג ביטוחי שלא רק מדבר אחרת אלא גם מציע מחיר אטרקטיבי עם התאמה אישית ללקוח. אלא שמלבד התאמה אישית של הביטוח המקיף, אלישקוב מנסה גם להילחם בתדמית החמדנית של חברות הביטוח. "רבע מהרווחים שלנו אנחנו מחזירים ללקוחות. אני מייצר נאמנות. אתה שותף ברווחים".

אבל אלישקוב לא המציאה את השיטה. ב"למונייד", סטראט-אפ ישראלי שמבטח כבר יותר מחצי מיליון דירות בארה"ב, מצאו דרך מעניינת לנטרל את ניגוד העניינים עם המבוטחים. על כל דולר לוקחת למונייד אליה 25 סנט, אמנם לא סכום קטן אבל קבוע – כזה שלא תלוי בסכום שיוחזר למבוטחים. היתר הולכים קודם כל לתשלום התביעות, ואחרי שכל אלה שולמו – מחליטים המבוטחים לאן יתרם הכסף שנשאר בקופה. לצד יחסי האמון ש"למונייד" מנסים לייצר עם הלקוחות יש להם גם מודל טכנולוגי. בחברה מדווחים שכ-30% מהתביעות שמגיעות אליהם דרך האפליקציה מסתיימות בהליך של בינה מלאכתותית בשיחה עם בוט בשם ג'ים.