דיווח: אנגלמן התערב בדוח הגירעון - וריכך הביקורת שהופיעה בו

לפי פרסום ב"גלובס", מבקר המדינה הסיר מהמסמך חלקים נרחבים הנוגעים באופן אישי לכחלון ולמנכ"ל משרדו. זאת, לאחר דין ודברים עם המבוקרים, ובמסגרת הגישה המקלה שבה הוא דוגל במוצהר

מוסף "גלובס" דיווח היום (שני) כי מבקר המדינה מתניהו אנלגמן התערב בדוח הביקורת על הגירעון ובטיפול בו במשרד האוצר. על פי הדיווח, אחרי ההתערבות, הדוח שצפוי להיות מוגש בסוף החודש יהיה מרוכך ביחס לטיוטות ולא תהיה בו ביקורת אישית על שר האוצר משה כחלון או על מנכ"ל משרדו שי באב"ד.

גורמים שנחשפו לפרטי הדוח סיפרו כי חלק ממושאי הביקורת הצליחו לשכנע את אנגלמן כי הביקורת שהופיעה בטויוטות אינה מוצדקת. נוסף לכך, על פי הערכות, חלקים נרחבים מהדוח רוככו כחלק מהגישה המקלה שבה דוגל המבקר החדש במוצהר.

מוקדם יותר היום התייחס המבקר לדוח ואמר כי "היו ליקויים, אך התנהלות אגפי האוצר הייתה במסגרת החוק". לדבריו "צריך להיות בהמלצות כיצד לשפר את נוהלי העבודה באוצר בעתיד". כמו כן, חשוב לציין כי השר כחלון שכר עו"ד פרטי לצורך ייצוגו מול המבקר בנושא.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הסכמה בין הליכוד וכחול לבן על תאריך הבחירות: יום שני 2 במארס

תאונה קטלנית בנגב: שני צעירים נהרגו, שניים נפצעו קשה מאוד

בג"ץ ליועמ"ש: תודיע אם תפרסם עמדתך בנוגע להטלת מנדט על רה"מ

יו''ר כולנו, משה כחלון, בסרטון תעמולת בחירות
יו''ר כולנו, משה כחלון, בסרטון תעמולת בחירות | צילום: ללא קרדיט

לפני כחצי שנה פרסם משרד האוצר כי הגירעון המצטבר מתחילת שנת התקציב 2019 עומד על 21.9 מיליארד שקלים. הגירעון באותה תקופת זמן בשנה שעברה עמד על 7.8 מיליארד שקלים. הגירעון המצטבר ב-12 החודשים האחרונים הגיע ל-3.9% מהתמ"ג.

שבוע לפני כן אישרה הממשלה אישרה את הצעת משרד האוצר לקיצוץ הרוחבי בתקציב המשרדים. ההצעה כוללת קיצוצים והעלאה במיסים, שצפויים לצמצם את הגירעון מ-4% ל-3.8%. זאת, חרף ההתנגדות של השר לביטחון הפנים גלעד ארדן ושר הרווחה חיים כץ.

מתניהו אנגלמן מבקר המדינה
מתניהו אנגלמן מבקר המדינה | צילום: חדשות 13

לפני כשלושה חודשים, לאור הגירעון בתקציב, הורה משרד החוץ לכל נציגויות ישראל בעולם ולמטה המשרד בירושלים להקפיא באופן כמעט מוחלט את כל הפעילות בארץ ובחו"ל. אנשי משרד החוץ, ובהם מנכ"ל המשרד והמשנה למנכ"ל, הונחו להפסיק לאלתר את כל נסיעות העבודה לחו"ל.

ההנחיה לדיפלומטים הישראלים כוללת הפסקה של כל הרכש וההתקשרויות עם הספקים, הפסקת העסקת יועצים בתשלום ועובדים בשעות נוספות ואף הפסקת הוצאות על כנסים ואירוחים. כמו כן, לא יתחילו קורסים חדשים במטה משרד החוץ, לא יבוצעו עבודות תחזוקה ותופסק הזמנת משלחות מחו"ל לישראל.