המקום הנמוך בעולם, המחירים הנמוכים בארץ: קניון חדש בים המלח

בעלי מרכז הקניות מבטיחים בשורה לנופשים באזור: 17% הנחה בחנויות המתחם, על אף שהמקום לא פטור ממע"מ כמו נתב"ג ואילת. "מרגיש כמו בווגאס – רק משודרג" • ברקוד

זמן צפייה: 03:47

במשך שנים סבל אזור ים המלח מהזנחה ומהתייבשות, ועבור מי שיצא לחופשה במקום הנמוך בעולם שופינג בכלל לא הייתה אפשרות. אבל כעת, יש בשורה חדשה – קניון חדש שמבטיח להתחרות במחירים של אילת. למרות שרק הדיוטי פרי בנתב"ג והעיר אילת באמת פטורים ממע"מ – בעלי הקניון החדש מבטיחים 17% הנחה בכל החנויות במקום.

"ים המלח הוא המקום השלישי המתויר ביותר בארץ, הוא משרת כמעט שלושה מיליון תיירים שעד עכשיו לא היה להם מקום ראוי לערוך קניות", הסביר עו"ד חגי אודרם, נציג חברת ברסלייס. "מעכשיו, יהיה קניון שהוא פטור מע"מ לא רק לתיירים אלא גם לנו הישראלים, ובדומה לאילת הולך להיות אחד מהרווחיים בארץ. אומרים שתל אביב היא עיר ללא הפסקה וים המלח הוא הפסקה ללא עיר – עכשיו המשוואה הזאת תתחיל להשתנות".

קניון ים המלח
קניון ים המלח | צילום: החדשות 13

נעמה גבע וצוות ברקוד הלכו לבדוק האם הבטחת הבעלים באמת מתקיימת. בחנות קלווין קליין לדוגמה, חולצה תעלה 213 שקלים, תמחור זהה לזה שבעיר אילת, במקום המחיר ברחבי הארץ העומד על 249 שקלים. באותה חנות גם ג'קט ג'ינס יעלה 555 שקלים במקום 649 שקלים, וחצאית 332 שקלים במקום 389 שקלים. גם בחנות טומי הילפיגר הפריטים נמכרים במחירים זהים לאלו שבאילת, כשחולצת פולו לבנה לגברים שתעלה ברחבי הארץ 429 שקלים – תעלה בקניון החדש רק 366 שקלים. גם נעליים של המותג "פילה" יעלו 399 במקומות אחרים, וים המלח - 340 שקלים בלבד.

"הקניון ממש מרשים, חנויות, מותגים, מגוון, חלום של כל סטייליסטית, של כל אישה", סיפרה הסטייליסטית סנדרה רינגלר. "קניתי פה מוצרי אלקטרוניקה, קוסמטיקה, במחירים ממש משתלמים. זה מרגיש כמו בווגאס – רק משודרג". אחרי שצוות ברקוד בדק שפע מוצרים, אפשר להגיד שלצד המחירים הגבוהים של הארץ, יש לעיר אילת מתחרה חדש בשוק.