בצל משבר הקורונה: לאילו יעדי נופש עדיין ניתן לטוס בביטחון?

ענף התעופה הפסיד יותר מ-63 מיליארד דולר, בעקבות התפשטות הנגיף בעולם וביטולי הטיסות. אך יש לא מעט יעדים בהם עדיין לא נרשמה התפרצות, יעדים אלה משוועים לתיירים והתוצאה - מכירת חיסול

זמן צפייה: 08:18

נגיף הקורונה: התפשטות הנגיף בעולם אמנם פגעה קשות בהרגלי החופשה של הישראלים, אך יש לא מעט יעדים בהם עדיין לא נרשמה התפרצות. יעדים אלה משוועים לתיירים בגלל ההאטה העולמית. התוצאה היא - מכירת חיסול של טיסות לפסח הקרוב. יש לא מעט יעדים ברחבי העולם בהם אין התפרצות של קורונה, לפחות בינתיים, אבל מחירי הטיסות אליהם - צונחים. ייתכן שעכשיו זו ההזדמנות הכי טובה שיש להשיג דילים לפסח ואם לא לפסח – לקיץ.

אין טעם לנסות לייפות את המציאות. משבר התעופה אמיתי בעולם כולו ובכל זאת לא מדובר כאן ביום הכיפורים. הירידה בנוסעים משמעותית, אבל יש רבים, בעיקר ביעדים מחוץ למעגל המדינות שחזרה מהן דורשת בידוד, שעדיין לא מוותרים על הטיסה למרות אזהרות משרד הבריאות. אלא שבשני הטרמינלים של נמל התעופה שלנו המאוד לא עמוס אפשר לפגוש היום רק את מי שכן בחרו לטוס.

לכתבות נוספות בנושא:

8 חשודים בהפרת בידוד ייחקרו; 2 נשאי נגיף נוספים התגלו בישראל

עסקים קורסים, תושבים מבוהלים: אור יהודה חרדה מהקורונה

בהלת הקורונה: צה"ל הטיל סגר על בית לחם; מצב חירום ברשות

בודפשט
בודפשט | צילום: חדשות 13

מתחילת משבר הקורונה ענף התעופה הפסיד יותר מ-63 מיליארד דולר. אם המשבר יימשך - יעלו ההפסדים, על פי ההערכות, ליותר מ-110 מיליארד דולר. מי שבכל זאת מחפש חופשה בזול יכול למצוא אותה, בין השאר, בעקבה, יעד שנחשב בינתיים מחוץ למפת הקורונה. למי שאילת יקרה לו בחג הפסח ומחפש בכל זאת איפה לבלות עם המשפחה, יגלה שהמחירים הנמוכים ממילא ביעד המתחרה באילת השנה נמוכים עוד יותר בגלל הקורונה.

בסוצ'י הקורונה חתכה 31 אחוזים ממחירי חבילות הנופש הכוללים טיסה ומלון, לעומת חודש מארס בשנה שעברה. אמנם קר בחג הפסח במזרח אירופה, אבל לא רק הטמפרטורות נמוכות, גם המחירים. טיסה לבודפשט, למשל, בחול המועד, אפשר להשיג השנה בפחות מ-95 דולר. צניחה של כ-50 אחוזים במחירים.