משרד הבריאות דרש: עד 50 איש בחתונות; השרים יתכנסו שוב מחר

קבינט הקורונה דן באפשרות של הגבלות. חזי לוי הזהיר כי "ללא צעדים – נאבד שליטה", וביקש לקיים פעילות במערכת החינוך בקפסולות של 15 ילדים ולהגביל משתתפים בתפילות. דרעי: תתמקדו במבוגרים

זמן צפייה: 00:40

מגפת הקורונה: בצל העלייה הגבוהה במניין הנדבקים בנגיף הקורונה בישראל, קבינט הקורונה התכנס היום (ראשון) ודן בהחמרת ההגבלות, וכן באפשרות לצמצם את העבודה במגזר הציבורי ל-30% עבודה מהבית. הישיבה הסתיימה ללא החלטות - הקבינט יתכנס שוב מחר.

במהלך הישיבה, הציגו מנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור חזי לוי, וכן נציג מכון גרטנר שקף שמראה את התפתחות התחלואה. לדברי שרים שהשתתפו בישיבה, מנכ"ל משרד הבריאות הזהיר כי "אם תימשך המגמה הנוכחית ללא צעדים דרסטיים - נאבד שליטה על המגפה ויהיו מאות מתים". השר יזהר שי קטע אותו, ואמר: "אנחנו נגררים להחלטות לא רציונליות. הטיפול בנתונים לוקה בחסר".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

גנץ: "חופש ההפגנה – קדוש"; רה"מ: "הגינוי צריך להיות שוויוני"

התייקרות נוספת במחירי הדלק: ליטר בנזין יעלה ב-23 אגורות

העצורים מההפגנה מול מעון רה"מ שוחררו; מ"מ המפכ"ל: נפיק לקחים

קבינט הקורונה
קבינט הקורונה | צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ

עוד בדיון, משרד הבריאות דרש כי מערכת החינוך תחזור לפעול בקפסולות של 15 ילדים - ואת אותה חובה דרש להטיל גם על הקייטנות. שר החינוך יואב גלנט ענה בתגובה כי "15 ילדים בכיתה או בקייטנה זה לא מעשי. אני לא מקבל את זה שבמערכת החינוך יש הדבקה גדולה יותר".

מי שעוד הגיב לבקשת משרד הבריאות בעניין הקפסולות הוא שר האוצר ישראל כץ, שטען כי "לצמצום הפעילות של מערכת החינוך תהיה השפעה קשה על המשק והכלכלה. הכי חשוב שנעביר את חוק הקורונה כדי לתת לרשויות המקומיות כלי אכיפה. זה מה שיעזור לבלום את המגפה".

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

בהמשך, משרד הבריאות דרש להורות על כך שתפילות יתקיימו רק בשטח פתוח ובהשתתפות של עד 19 איש, וכן ביקש להגביל אירועים חברתיים גם כן ל-19 משתתפים ולהגביל אירועים באולמות ל-50 משתתפים בלבד.

"אני מתנגד למגבלות חדשות", אמר שר הפנים אריה דרעי, והציע "להתמקד באוכלוסיה המבוגרת. צריך להגביר אכיפה ולתת סמכויות לרשויות מקומיות ולא להטיל הגבלות חדשות". "מספר החולים הקשים נמוך", הוסיף שר התיירות אסף זמיר, "לכן הציבור לא מבין מדוע מטילים הגבלות מחדש. אנשים לא יוכלו להכיל מהלך כזה".

חיטוי כיתה מקורונה לקראת חזרה ללימודים
חיטוי כיתה מקורונה לקראת חזרה ללימודים | צילום: רויטרס

שר החוץ גבי אשכנזי הציע להעביר חלק מהטיפול בקורונה לרשות החירום הלאומית ופיקוד העורף. "צריך להעביר את ההסברה בעניין הקורונה למי שמבין בהסברה לאוכלוסיה אזרחית כמו פיקוד העורף", אמר. "הם עושים הסברה לציבור בעניין טילים ויכולים לעשות הסברה בעניין מגיפה".

דברי אשכנזי יצרו עימות בינו לבין המשנה למנכ"ל משרד הבריאות איתמר גרוטו שזעם: "אנחנו כבר עושים הסברה לאזרחים ביותר מ-20 שפות בנושא הקורונה - לא פחות טוב מפיקוד העורף". "משרד הבריאות צריך להיות הרגולטור ומשרד הביטחון צריך להיות גוף הביצוע", השיב אשכנזי.

לבסוף, ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה לצמצם את זמן הליך החקירה האפידמיולוגית מרגע איתור החולה ועד הכנסת כל המגעים שלו לבידוד ל-48 שעות. כמו כן הוא הורה לקצר את הזמן מרגע פנייה לקבלת בדיקה ועד לביצועה ולהעברת תוצאותיה עד ל-12 שעות.