מחיר הנסיעה במונית יתייקר: "חישוב לא נכון"

מחיר הנסיעה במונית ירד לפני חודשיים וכעת מתייקר שוב. יו"ר איגוד הנהגים: "חישוב לא נכון"

זיגזוג המוניות: מדוע המחירים עלו שוב?

לפני חודשיים ואחרי עיכוב של שנה והרבה מאוד סחבת ולחצים ירדו סוף סוף תעריפי הנסיעה במוניות. אלא שאתמול (שני) פורסם ב"דה מרקר" שהתעריפים מתייקרים בחזרה, אבל מה באמת קרה שבזמן הקצר הזה הוחלט להעלות שוב את המחירים?

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

יו"ר איגוד נהגי המוניות יהודה בר אור אומר כי טעות בחישוב של פקידי האוצר היא זו שגרמה לתעריף לעלות שוב בתוך כחודשיים. "אנחנו הבאנו נתוני אמת. ההורדה הייתה מהירה ולא נכונה וטענו את זה לאורך כל הדרך", אמר. "דיברנו עם השרים והבאנו הוכחות שהיו טעויות בחישוב".

"בכל החודשים האלה טענו שהמחיר שהם רוצים להפחית לא נכון, החישוב לא נכון. יש רווח והפסד, והרווח וההפסד קיים אצלנו במסמכים ובאמת בשטח", מוסיף בר אור. "כנראה שהם טעו בחישוב ונכנסו למצב שלא לקחו את העלויות שלנו בחשבון. בסופו של דבר הוכחנו להם באופן חד משמעי שאנחנו לא מרוויחים כסף".

בר אור מכחיש שהופעלו לחצים פוליטיים מצד איגוד נהגי המוניות על שר האוצר כחלון ועל שר התחבורה כ"ץ. "הם אנשים מקצועיים. כולנו במצב שאנחנו פונים לכולם ברגע שצר לנו. נעשה לנו עוול גדול ואנחנו הרגשנו שאנחנו לא יכולים להמשיך לחיות בצורה הזאת. בינתיים קיבלנו העלאה של 4%, ותקום ועדה שתבדוק מה מצבו של נהג המונית".

"ביקשנו מהשרים לבדוק את העניין מחדש, הם שקלו את זה מחדש והבינו שהייתה אי הבנה", הוסיף. "לא לוקחים מאדם שמרוויח בקושי 30 שקל לשעה עוד כסף. אם היו לוקחים את זה משכירים המדינה הייתה קמה על הרגליים".