על מנת לשכן כ-50 אלף עולים חדשים: ליברמן מתכנן קיצוץ רוחבי במשרדי הממשלה

שר אוצר דן עם שרי השיכון ועלייה בשאלת העולים החדשים מאוקראינה והעריך כי על מנת לשכן את עשרות אלפי העולים, המדינה תצטרך להוציא מיליארדים. לדבריו, הדבר ידרוש מהממשלה קיצוץ רוחבי בכלל המשרדים

זמן צפייה: 01:43

שר האוצר אביגדור ליברמן דן היום (רביעי) עם שאת הקליטה פנינה תמנו שטה ושר הבינוי והשיכון זאב אלקין בעניין ההיערכות לקליטת העלייה הצפויה מאוקראינה בחודשים הקרובים. הצפי הרשמי של השרים הוא לקליטת כ-50 אלף עולים חדשים והשאלה שנותרה היא היכן הם ישוכנו.

ישנם מספר פתרונות על הפרק, החל משיפוץ דירות עמידר שיצאו מכלל שימוש או הפשרה של שטחים בקיבוצים ומושבים כדי שיוכלו לבנות מבנים זמניים על שטחים חקלאיים. ליברמן שמע את הפתרונות והגיע למסקנה שהעלות המצרפית תסתכם במיליארדי שקלים.

עם זאת, לדברי שר האוצר, הוא יוכל "לתת רק כמה מאות מיליוני שקלים". את ההפרש תצטרך הממשלה לממן מקיצוץ רוחבי במשרדי הממשלה - שיכול להגיע למיליארדים. המשרדים שעלולים להיפגע מקיצוץ רוחבי הם חינוך, בריאות, תשתיות ואפילו ביטחון.

בעבר כבר קיצצה הממשלה תקציבים מהמשרדים, אך הפעם עלתה השאלה האם לאור גביית המסים המואצת של הממשלה והשיפור בהכנסות המדינה לאורך החודשים האחרונים, לא ניתן לספוג גם את הנטל הכספי הזה של קליטת העלייה מבלי לפגוע בשירותים החברתיים. לפי עמדתו של שר האוצר - הקיצוץ יגיע עם קליטת העלייה.