עובד לשעבר: "לא יכולתי לשתוק, מרמים קשישים"

א' הגיע לחברת Help PC. כשהגיע, נדהם לגלות את מהות העבודה: "לא רק שמוכרים תוכנות למי שבכלל לא צריך אותן, התרמית האמיתית היא שפשוט עובדים עליהם"

זקן, סבתא, מחשב, טכנולוגיה, עוקץ, רמאות. אילוסטרציה
זקן, סבתא, מחשב, טכנולוגיה, עוקץ, רמאות. אילוסטרציה | צילום: loganban123RF

לאחר שידור הכתבה על הונאת הקשישים לכאורה על-ידי Help PC, א', עובד לשעבר בחברה, החליט שלא לשתוק עוד: הוא פנה לחדשות 2 Online כדי לשתף במה שמתנהל מאחורי הקלעים בחברה. "לא יכולתי לשתוק. זה הפריע לי כבר תקופה לדעת שיש אנשים שככה מרמים קשישים, ואחרי שראיתי את הכתבה רציתי שכולם ידעו טוב מה באמת קורה שם, שלא יפלו בפח".

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

א' הגיע לפני חצי שנה לחברת Help PC, שיושבת בנתניה. אחרי שהשתחרר מהצבא חיפש לעבוד במכירות, ושמע ממכר על החברה. הוא הגיע למשרדים כדי לעבור חפיפה לתפקיד מוכר שטח ובמסגרת החפיפה הצמידו אותו לטלפנים לפני שיצא לשטח.

בשיחה סיפר א' מדוע החליט לספר את סיפורו. "חשוב לי שיבינו שהרמאות בחברה הזו היא יותר עמוקה מרק למכור תוכנות במחיר יקר יותר ממחירן בשוק לאנשים מבוגרים. לא רק שמוכרים תוכנות למי שבכלל לא צריך אותן, התרמית האמיתית היא שפשוט עובדים עליהם - לא מוכרים להם כלום".

"מציגים מצג שווא"

"פשוט קיבלתי הלם מלשמוע מה קורה שם", שחזר. "לקוחות מתקשרים כדי לקבל עזרה עם מחשב שלא עובד או משהו שלא ברור להם, והשיטה היא להנחות את הלקוח שהנציג יתחבר אליו בשליטה מרחוק - אומרים לו שיש פריצה של האקרים למחשב שלו. מציגים לו מצג שווא כאילו מריצים תוכנה כזו על המחשב שלו".

99i

"בהרבה מהמקרים מתקינים לו תוכנה באמת של אנטי וירוס במחיר מופקע, לרוב תוכנה שלא מתאימה לאנשים פרטיים", המשיך ותיאר א'. "לקשישים לרוב יש מחשבים ישנים, ותוכנה כזו רק תאט ותפגע להם במחשב".

א' הסביר כיצד שיטת התגמול עובדת: "יש מחיר קבוע לכל תוכנה או פעולה, ונציג מרוויח 10% עמלה ממה שהוא מוכר. כל נציג מנסה לרדת כמה שפחות מהמחיר הזה כדי להרוויח כמה שיותר". אחרי מספר שעות א' הבין כי מדובר בשיטה גורפת בחברה ולא של נציג מכירות בודד, והחליט לעזוב ולא לחזור. "לפני שהלכתי שאלתי את הנציג שישב איתי איך הוא יכול לעבוד ככה על אנשים - הוא אמר לי שבגלל שזה מתנהל בטלפון, הוא לא צריך להסתכל להם בעיניים וזה הרבה יותר קל", הוא מסכם. "הייתי בשוק".

מחברת Help PC לא התקבלה תגובה עד למועד פרסום הכתבה. בתחילת השבוע מסרה החברה כי "אנו מבצעים טיפולי תחזוקה שוטפים שבמסגרתם ייתכן ושמתגלים וירוסים שונים. במקרה כזה אנו מציעים להתקין תוכנה לפתרון הבעיה. מדובר בתוכנות שעולות כסף. העלות כוללת הגעת טכנאי ושרותי תמיכה מרחוק. לא ידוע לנו על אף לקוח שלא יקבל תשובה מספקת ובמידת הצורך קיבל זיכוי וביטול עסקה".