מכה נוספת לסמסונג? כך תמונה אחת מנצחת אבטחה מתוחכמת

הגלקסי S8 החדש שסמסונג תשיק בהמשך החודש הוצג בחגיגיות כשהוא מצויד בטכנולוגיית זיהוי פנים המאפשרת פתיחה של המכשיר רק כשבעליו נמצאים מולו

ענקית הטכנולוגיה הקוריאנית סמסונג, שמקווה שהגלקסי 8 החדש שיושק בהמשך החודש יחזיר את האמון בחברה לאחר שהודתה כי כשל בייצור הוביל להתפוצצויות הפתאומיות של הנוט 7, סופגת מהלומה נוספת עם סרטון שעלה לאינטרנט ומציג איך ניתן באמצעות תמונה אחת לעקוף בפשטות את מנגנון האבטחה המבוסס על זיהוי תווי פנים.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

כך נראית הפריצה לגלקסי החדש
כך נראית הפריצה לגלקסי החדש | צילום: מתוך ערוץ יוטיוב של iDeviceHelp‏

בסרטון שצולם ניתן לראות איך בתוך שניות הטלפון החכם משתחרר מהנעילה בעזרת טלפון נוסף. מנגנון האבטחה המתוחכם מתוכנת כך שהמכשיר ייפתח רק כשמצלמתו תזהה את תווי הפנים של בעליו, אלא שכעת מתברר שניתן לעקוף אותו גם אם תציגו למכשיר רק תמונה של בעלים. ואם תהיתם, אז אפשר לעשות זאת אפילו באמצעות סלפי של הבעלים.

בהצהרה של סמסונג שפורסמה בעקבות הסרטון, ניסתה החברה להרגיע את הקונים העתידיים והבהירה כי אבטחה המבוססת על זיהוי הפנים לא תוכל לשמש בעתיד לאימות תשלומים או גישה לתיקייה המאובטחת של המכשיר, וכי הגישה לשניהם תידרש בכל מקרה זיהוי ביומטרי באמצעות החיישן במכשיר או באמצעות הזנת סיסמא באופן ידני.

הגלקסי S8 החדש הוצג באופן רשמי בשבוע שעבר ויושק בהמשך החודש לאחר שלל תקלות שגררו הודעת "ריקול" עולמי למכשיר הדגל הקודם שלה הנוט 7, לאחר שהתקבלו מאות דיווחים ברחבי העולם על התלקחויות פתאומיות וחימום יתר של הטלפונים. המכשיר החדש יהיה זמין החל מ-21 באפריל. המחיר בישראל טרם לא נקבע.