עוד אקזיט: חברת בת של Hola נמכרה

חברת בת של שירות ה-VPN הישראלי מצטרפת לאקזיט של "פלאריום" ונרכשת בידי חברת המחשבים EMK תמורת 200 מיליון דולרים

Hola נמכרת ב-200 מיליון דולרים
Hola נמכרת ב-200 מיליון דולרים | צילום: 123RF

אקזיט שני תוך יממה: חברת הטכנולוגיה EMK הכריזה היום (חמישי) על רכישת מרבית המניות בחברת Luminati, שבבעלותה שירות ה-VPN הישראלי Hola, תמורת 200 מיליון דולרים. במסגרת הרכישה, מייסדי Hola, עופר וילנסקי ודרי שריבמן, יזכו לשמור על נתח משמעותי ממניות החברה, בעוד וילנסקי ימשיך לכהן בתור מנכ"ל "לומינאטי".

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

חברת Hola, שהוקמה בשנת 2013, שמאפשרת גישה חופשית לאינטרנט על-ידי שירות שפיתחה באמצעותו משתמשים ועסקים בכל העולם יכולים לגשת לשירותים ותכנים החסומים במדינה בה הם נמצאים. החברה נוסדה במטרה "להפוך את האינטרנט לטוב יותר, מהיר יותר, זול יותר וחופשי הרבה יותר", באמצעות טכנולוגיית פי-2-פי (Peer-to-peer) שפיתחה.

את קרן EMK ייצגו עוה"ד קליף פיליג, שאול גרוסמן וקרן שדה, שותפים במשרד מיתר ליקוורניק גבע לשם טל ושות'. את הולה נטוורקס ייצגו עוה"ד עינת רוסו וענת איגנר, שותפות במשרד נשיץ ברנדס אמיר ושות'.

שירות ה-VPN של Hola מותקן כתוסף בדפדפן האינטרנט כך שבכל רגע נתון יכול הגולש לבחור מדינה ממנה הוא מעוניין לגלוש גם אם הוא אינו נמצא בה פיסית. כתוצאה מכך גולשים יכולים לצרוך כל תוכן גם אם חסום במדינה בה הוא נמצא בצורה חופשית מצנזורה.

וילנסקי בירך על הרכישה, ואמר כי "אני גאה מאוד בצוות של Hola שבמהלך ארבע השנים האחרונות הפך את Luminati מטכנולוגיה, לעסק רווחי ומתפתח. אנו מאמינים שביחד עם הניסיון של EMK, נוכל להוביל את Luminati לשלב הבא בפיתוח שלו ובכך להביא את בשורת השקיפות לאבטחת המידע והסחר".

עוד אקזיט ישראלי. המייסד אבי שלאל
עוד אקזיט ישראלי. המייסד אבי שלאל | צילום: רויטרס

הבוקר: פלאריום נמכרה בחצי מיליארד דולר

מוקדם יותר היום פורסם כי חברת Aristocrat האוסטרלית רכשה את חברת המשחקים הישראלית "פלאריום" בחצי מיליארד דולרים במזומן. פלאריום, שיוצגה בעסקה על ידי עו"ד אהרון למפרט ממשרד גולדפרב זליגמן, נחשבת לאחת החברות המובילות בעולם בפיתוח המשחקים (גיימינג) למובייל, לרשתות החברתיות ולמחשב עם יותר מ-250 מיליון משתמשים, 1,200 עובדים ופעילות בינלאומית.

מנכ"ל ואחד ממייסדי פלאריום, אבי שלאל, הביע גאווה בהצלחת האקזיט והודה לעובדי החברה. "אני מאוד גאה בהצלחה של החברה מיום שנוסדה ב-2009", אמר. "המאמץ והכישרון של עובדי החברה סייעו במיצובה כמובילת שוק בתחום משחקי המובייל. יחד עם העוצמה של אריסטוקרט בתחום התפעולי, האסטרטגי והכלכלי אני מאמין ששאיפותינו להפוך לחברה המובילה בעולם במשחקי הסושיאל תהיה בהאצה".

חברת פלאריום, שהוקמה על ידי פלאריום הוקמה על ידי אבי וגבי שלאל ואיליה וחיים טורפיאשווילי, היא עוד חברה ישראלית עם רקורד מרשים: בין היתר, היא מקדישה זמן רב ליצירת חווית משתמש איכותית עבור חובבי משחקים ברחבי העולם. הנהלת החברה ממוקמת בהרצליה פיתוח ותחתיה פועלים שמונה משרדים ובתי סטודיו לפיתוח ברחבי אירופה ובארה"ב. משחקי החברה זמינים בחינם בכל הרשתות החברתיות, באנדרואיד ובמכשירי אפל.

"הרכישה של פלאריום תאפשר לנו להרחיב את ההיצע שלנו לשוק הצומח של משחקי הסושיאל במובייל", אמר טרבור קרוקר, מנכ"ל אריסטוקרט. "לשתי החברות תפישות דומות בנוגע לפיתוח משחקים, חדירה לשוק וכמובן בבניית מותג מוביל. הרכישה תפתח צוהר גם לרכישות עתידיות בתחומי צמיחה מסקרנים לרבות בעולמות הדיגיטל. אנו שמחים על ההזדמנות לעבוד יחד עם הצוות של פלאריום ולספק להם את כל התמיכה לפרוץ עוד קדימה".