העתיד לבוא? האתר ש"יצר הסכם שלום" בין ישראל לפלסטינים

נתניהו ואבו מאזן נראים מבוגרים ב-20 שנה ולוחצים זה את ידו של זה: זה התסריט האופטימי שמוצג באתר חדש שפיתחה חברת מלאנוקס טכנולוגיות

אם זה היה כל כך פשוט, נתניהו ואבו מאזן לא היו מגיעים לגיל כל כך מתקדם כדי לעשות שלום: לרגל יום המתיחות הבינלאומי החל היום, 11 באפריל, החליטו בחברת "מלאנוקס טכנולוגיות" לעבוד על מתיחה משלהם - אבל כזו שטמון בה עתיד טוב יותר לכולנו.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

החברה יצרה במיוחד למועד הזה אתר דמה בשם "ASAPeace" שלמעשה "מייצר" הסכמי שלום במהירות על ידי שימוש באינטליגנציה מלאכותית.

בשבוע האחרון, עלה לרשת סרטון שהפך לויראלי וצבר מעל 3 מיליון צפיות, בו נראים המנהיגים המובילים בעולם ברגע חתימת הסכם שלום עם יריביהם כשהם בגיל מתקדם במיוחד - זאת על מנת להעביר את המסר לפיו עבור שלום אמיתי, לא צריך לחכות יותר מדי זמן.

טראמפ וקים לוחצים ידיים, לכאורה | צילום: חברת מלאנוקס טכנולוגיות
טראמפ וקים לוחצים ידיים, לכאורה | צילום: חברת מלאנוקס טכנולוגיות

בין הדמויות הקשישות ניתן לראות כיצד ייראו נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ומנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און כשיחתמו על הסכם שלום וגם ראש הממשלה נתניהו ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, בעוד 20 שנה מהיום.

התקווה שנגוזה: שלום? לא באמצעים טכנולוגיים

אלא שלמרות התקוות הרבות שפיתחו המיליונים שצפו בסרטון המקדם את האתר החדש, לכאורה, יצירת הסכמי שלום על ידי אינטליגנציה מלאכותית עוד אין - ובחברה מבהירים היום, שבצער רב, מדובר במתיחה.

משתמשים רבים מבין המיליונים שנחשפו לסרטון ושיתפו אותו, הביעו תקווה לעתיד טוב יותר של עולם המחר, כבר מהיום. אולי ב-1 באפריל 2037 כבר יהיה כאן שלום.