היזם שקפץ לאונליין: 5 עצות חשובות ליזמים שרוצים להתחיל למכור באינטרנט

אנחנו נמצאים בתור הזהב של האיקומרס, מדי שבוע נפתחות חנויות אינטרנטיות חדשות, רשתות המזון כבר מזמן שם, וגם קניוני ענק דוגמת עזריאלי וביג מבינים שהם חייבים ''לעלות כיתה לאונליין'' על מנת לנצח בקרב על ליבם של הקונים.

גם היזמות משתנה, משתכללת ומתפתחת בדמותו של האיקומרס, והרבה מאוד יזמויות מתחילות קודם כל באינטרנט. שמות כמו עינב ועדי בוסיבא שעומדות בראש המותג ''בל אנד סו'' ועדי רונן שעומדת מאחורי המותג עדיקה'', מותג שהתחיל ממכירות ביתיות ונרכש באחרונה בידי קבוצת גולף בסכום של כ-40 מיליון שקל, הן שגרירות בתחום ומהוות הוכחה ניצחת לכך שיזמות ומסחר באינטרנט הם דבר בלתי נפרד כיום, אבל איך עושים את זה נכון? ביקשנו מתמר פרידנזון, מעצבת בגדי ים והלבשה תחתונה, ובעלת המותג המצליח Tamara Swimwear, לחלוק איתנו מספר טיפים ליזם המתחיל באינטרנט.

1.איקומרס – תחילה
די בתחילת הדרך הבנתי שאני חייבת נוכחות בדיגיטל, אבל שזה לא מספיק, צריך גם חנות אינטרנטית להשלים את הפעילות. גם אם קונים יכירו אותי מפייסבוק, אינסטגרם או דרך פרסומות ברשת, רובם עדיין לא יעשו את המאמץ שכרוך בלצאת מהבית ולהגיע לחנות שלי, שלפעמים מרוחקת מהם מאוד. חנות אינטרנטית משתלמת פעמיים – היא מאפשרת לקונים את הנוחות שברכישת המוצרים באופן מיידי וקבלתם במשלוח עד הבית. בנוסף היא מאפשרת להם לעיין בקטלוג שבחנות בנוחות, ככה הם כבר יודעים מה הם רוצים, גם אם בסופו של דבר הם מבצעים את הרכישה בחנות הפיזית.

2.ללמוד איך לעשות את זה נכון – חוסך הרבה מאוד כסף
לאחר שהחלטתי לפתוח חנות אינטרנטית, עשיתי מחקר שוק. קראתי הרבה מאוד מאמרים על מכירה באינטרנט, ומהר מאוד הבנתי שעודף המידע והאפשרויות הוא לאו דווקא לטובתי כי כבר קשה להחליט מה נכון, מה מתאים לי, וכיצד עליי לפעול. החלטתי להירשם לקורס מנהלי חנויות באינטרנט של DIGITAL-IL, המכללה המובילה בארץ ללימודי איקומרס, ובתוך 3 חודשים למדתי את כל מה שצריך לדעת ואף הקמתי את החנות במהלך הקורס. בדיעבד, ההחלטה הזו חסכה הרבה מאוד כסף עם טעויות שנחסכו להן.

3.אנשי האיקומרס החדשים: לא רק מכירה באינטרנט
אחד הטיפים הכי גדולים שאני יכולה לתת ליזמים שמתחילים למכור באינטרנט הוא ללמוד קצת (או הרבה -אם אפשר) על כל תחום שיש לו נגיעה באיקומרס. כי כיום מכירה באינטרנט זה הרבה יותר מלהעלות מוצרים או שירותים לאתר ולהציע אותם למכירה. איקומרס זה מדיה חברתית, איקומרס זה אנליטיקס, איקומרס זה אנליזה ופיתוח עסקי. וזה מתחבר לסעיף הקודם שלי – אני ממליצה לרכוש השכלה במרכז הכשרה מסודר שמספק ידע על כל התחומים המשיקים הללו. זה מאוד עוזר אחר כך.

4.לפתוח את הראש והעיניים לשיתופי פעולה
כשפותחים חנות אינטרנטית יש נטייה לרכז את מירב המאמצים והזמן בקידום החנות ובבניית המוניטין שכל כך חשוב כשמדברים על מכירה באינטרנט. אבל לפעמים אפשר לפספס ככה הזדמנויות רבות להתרחב גם שלא דרך החנות העצמאית שלנו. בידקו אופציות של שיתופי פעולה עם חנויות מוכרות בתחום שלכם, העניקו להם זכות למכור את המותג שלכם בתמורה לאחוזים. אל תפחדו מתחרות או מאיבוד הייחודיות, להיפך, ככל שהשם של ה-BRAND שלכם יופיע יותר באינטרנט, ככה יותר טוב. תראו בזה עוד נכסים דיגיטליים שנמצאים שם ועובדים בשבילכם.

5.אי אפשר לנצח על כל המקהלה: מיצאו לכם צוות מנצח
כיזמים, הרעיון הבסיסי הוא שלכם, ואתם גם אלו שאמונים כל העת על פיתוח המיזם. המשיכו לעוף על כנפי הדימיון ותדאגו שיהיה לכם את הזמן הפנוי להמשיך לחלום. אם יש מטלות שלא באות לכם בטבעיות, או שפשוט אתם עסוקים מדי עבורן, תנו לאנשים טובים לעשות אותן עבורכם. יש כיום הרבה מאוד מנהלי חנויות באינטרנט שעברו בהכשרה במרכזים דוגמת DIGITAL-IL. הם יכולים לעמוד ולעבוד לצדכם, כל הדרך אל ההצלחה.

לפרטים נוספים