הרווח למדינה מעסקת מובילאיי בדרך

יממה לאחר ההודעה על הרכישה הרשמית של חברת מובילאיי על ידי אינטל, מתברר כי כבר בחודש ספטמבר יועבר סכום המס המרכזי מהעסקה לקופת המדינה

יעבירו 4 מיליארד לקופת המדינה

אתמול (רביעי) הודיעה חברת אינטל באופן רשמי על השלמת רכישת מובילאיי, עם רכישת כ-84% מהון המניות שלא נפרע של מובילאיי, ובישראל ממתינים לקצירת הרווחים מעסקת הענק. כעת נודע כי כבר בחודש ספטמבר הקרוב יועבר לקופת המדינה סכום המס המרכזי בעסקה - 4 מיליארד שקלים.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

חיוב המס בעסקה חל ברובו על ארבעת מחזיקי המניות הישראלים, המוגדרים כבעלי עניין: שני מסיידיה, אמנון שעשוע, זיו אבירם ושמואל חרל"פ והם אלה שישלמו את רוב המס.

"יחד עם מובילאיי, אינטל היא המובילה ביצירת היסודות הטכנולוגיים הדרושים לתעשיית הרכב עבור העתיד האוטונומי", אמר אתמול מנכ"ל אינטל, בריאן קרזניץ. "זהו אתגר הנדסי מסעיר והזדמנות צמיחה עצומה לאינטל. עוד יותר מרגש הוא הפוטנציאל של המכוניות האוטונומיות לחולל מהפך בענפים שלמים, לשפר את חברת האדם ולהציל מיליוני חיים".

הושלמה רכישת מובילאיי (יח''צ)
הושלמה רכישת מובילאיי (יח''צ)
''פוטנציאל לחולל מהפך בענפים שלמים'' (רויטרס)
''פוטנציאל לחולל מהפך בענפים שלמים'' (רויטרס)

קבוצת הנהיגה האוטומטית של אינטל תתמזג עם מובילאיי. כחברה בת של אינטל, מובילאיי תמשיך לפעול מישראל בהנהגתו של פרופסור אמנון שעשוע שיתמנה לסגן נשיא בכיר של אינטל ולמנכ"ל ומנהל טכנולוגיה ראשי של מובילאיי. זיו אבירם, שותף מייסד של מובילאיי, אשר שימש כנשיא ומנכ"ל החברה עד לרכישתה על ידי אינטל, יפרוש מהחברה עם השלמת הצעת הרכש.

"הובלה בתחום טכנולוגיית הנהיגה האוטונומית מצריכה שילוב של מוצרי תוכנה חדשניים וקנייניים עם פלטפורמות חומרה בעלות מערכות פתוחות המאפשרות ללקוחות ושותפים ליצור פתרונות מותאמים," אמר פרופסור אמנון שעשוע. "לראשונה יש לתעשיית הרכב שותף אחד המחזיק במומחיות מעמיקה ובמורשת תרבותית בשני התחומים. מובילאיי נרגשת מאוד לפתוח את הפרק החדש הזה."