רה"מ נתניהו: "בכל רגע יש 5-7 מתקפות סייבר"

בכנס הסייבר השנתי נאם גם רה"מ נתניהו שהדגיש עד כמה ישראל היא כוח מוביל בתחום אבטחת הסייבר העולמי. נתניהו: "היום זה יתרון להגיד שאתה מישראל'"

ראש הממשלה נתניהו נאם היום (שני) בשבוע הסייבר באוניברסיטת תל אביב והתייחס לאתגר הביטחוני איתו מתמודדת ישראל ומתמודד העולם כולו בשנים האחרונות. "לפני כמה שנים החלטתי להפוך את ישראל לאחת המדינות המובילות בתחום אבטחת הסייבר ולדעתי אנחנו שם - אבל זה אתגר מתמיד", אמר רה"מ.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

"אבטחת סייבר היא איום הולך וגדל בכל מקום", הסביר נתניהו. "הכל היום הופך להיות דיגיטלי וכשזה קורה במדינה אחר מדינה, תעשייה אחר תעשייה, וכשאנחנו נכנסים לעולם של האינטרנט, הצורך באבטחת סייבר גדל. זו בעיה לכל הממשלות, לא רק להגן על הצבא שלהן או הארגונים הביטחוניים, אלא גם על העסקים שלהן. אנו חווים בכל חודש עשרות מתקפות סייבר, ובכל רגע נתון יש 5-7 מתקפות על הרשת הלאומית שלנו מצד גורמים שונים".

בנאומו הסביר ראש הממשלה כי ההחלטה של ישראל בנושא הייתה הקמת רשות סייבר לאומית. "אנחנו יכולים לתקשר בדרך מאובטחת, והצדדים בתוך הרשת יכולים לתקשר אחד עם השני ולא רק להגיב למתקפות - אלא גם למנוע אותם. אני צופה שבסוף כל הארגונים יהיו חלק מהרשת הזו ואנחנו מוכנים לשתף פעולה עם ממשלות אחרות כי אנחנו טובים יותר ביחד".

עוד הוסיף נתניהו כי מדובר בתחום בו ישראל מצטיינת ולכן היום זה יתרון גדול בתחום הזה לבוא מישראל. "פעם היה זה חיסרון להגיד שאתה בא מישראל. היום כשאתה מדבר על סייבר או טכנולוגיה זה יתרון לומר 'אני חברה ישראלית'. רוצים אותנו בכל העולם ומכל העולם באים הנה. זה ביטוי לשינוי בסטטוס של ישראל. 20% מההשקעות בסייבר הפרטי נמצאות בישראל".