ממייסדי טוויטר: "מצטער על נצחון טראמפ בבחירות"

אחד ממייסדי הרשת החברתית 'טוויטר', אוון וויליאמס, התבטא בראיון לניו יורק טיימס ואמר שהוא מצטער על התפקיד ששימשה הרשת בניצחונו של הנשיא דונלד טראמפ בבחירות

אוון וויליאמס, טוויטר. "האינטרנט מתגמל קיצוניות", וויליאמס
אוון וויליאמס, טוויטר. "האינטרנט מתגמל קיצוניות", וויליאמס | צילום: רויטרס

אוון וויליאמס, ממייסדי הרשת החברתית טוויטר, התראיין הלילה (ראשון) לניו יורק טיימס ואמר שהוא מתנצל אם הרשת שהקים היא שהביאה לניצחונו של דונלד טראמפ בבחירות לנשיאות ארצות הברית. בהמשך ביכה את מצבו של האינטרנט: "מתגמל קיצוניות".

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

בראיון שנתן לניו יורק טיימס, אמר אחד ממייסדי טוויטר אוון וויליאמס שהתפקיד ששיחקה הרשת החברתית בעליית גורמים "פופוליסטיים" בפוליטיקה האמריקנית הוא מרכזי וזה "דבר רע מאוד". וויליאמס ניסה להסביר את הטענה ותיאר את הרגשתו: "אם נכון הדבר ובלעדיי רשת 'טוויטר' דונלד טראמפ לא היה נבחר לנשיאות ויושב כיום בבית הלבן, אז כן, אני מצטער".
בראיון דיבר וויליאמס, 45, גם על תפקידה של טוויטר ברשת האינטרנט, ותופעות הלוואי שעלו מהקמתה: "חשבתי שהעולם יהיה מקום טוב יותר אם תקום פלטפורמה בה כולם יוכלו לדבר בחופשיות ולהחליף רעיונות בהדדיות". וויליאמס הוסיף כי כעת הוא מבין שטעה: "האינטרנט מבליט ומתגמל את הקיצוניות שבכל התחומים".

הנשיא האמריקני דונלד טראמפ ציין בעבר כי הרשתות החברתיות וטוויטר במרכזן שימשו ככלי יעיל להעברת רעיונות להמונים והן שהביאו לבחירתו ולניצחונו על הילארי קלינטון בבחירות לנשיאות ארצות הברית.