המשקפיים שייתנו תקווה לעיוורים

אחרי המכירה של "מובילאיי" ביותר מ-15 מיליארד דולר, למייסדים יש רעיון חדש בשרוול: משקפיים עם מצלמה קטנה, שיסייעו לכבדי ראייה בקריאה ואף בזיהוי אנשים

משקפיים שמקריאות

הטכנולוגיה שהובילה לאקזיט הגדול ביותר בתולדות ישראל השבוע, עומדת במרכז הפיתוח החדש של חברת "אורקם", המיזם השני של פרופ' אמנון שעשוע וזיו אבירם - מייסדי "מובילאיי". החברה מפתחת משקפיים חדשים שלטענת השניים יעשו לעיוורים או לכבדי הראייה את מה שעשו מכשירי השמיעה לכבדי השמיעה.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

"לפני המשקפיים הייתי יושבת וקוראת המון, ובגלל זה הייתי צריכה לשבת ללמוד יותר שעות ביום", מספרת אופק ששון בת ה-15 מרמת גן, הסובלת מליקוי ראייה. "הייתי מתעייפת יותר מהר. בעזרת המשקפיים אני חוסכת לעצמי כמה שעות למידה, ולומדת בצורה רציפה".

המשקפיים לא נועדו רק לקריאת ספרים או עיתונים, אלא גם לשימוש יומיומי. מחיר משקפיים אגב, לא זול. הוא נע בין 11-15 אלף שקלים. באחרונה הודיע משרד הרווחה כי יסבסד את העלות של המשקפיים בחמישים אחוזים עבור עיוורים.

"קיבלתי טלפון מנכה צה"ל שאיבד את מאור עיניו בחווה הסינית", סיפר מתן בר נוי. מנהל פעילות חברת "אורקם" בישראל. "הוא סיפר לי שהוא יצא לקניון, קנה ספר, ואחרי ארבעים שנה הצליח לקרוא אותו והודה לי על כך".

בינתיים עתידה של אורקם נראה ורוד כמעט כמו של "מובילאיי". שוויה של החברה מוערך היום ב-600 מיליון דולר, וגם החברה הזו נערכת להנפקה בוול סטריט.