משרד התקשורת אישר את מיזוג גולן טלקום ואלקטרה

שבוע לאחר האישור של הרשות להגבלים עסקיים, משרד התקשורת מעניק את ברכתו לעסקת המיזוג בין שתי החברות

המחירים יישארו נמוכים? גולן טלקום

משרד התקשורת אישר במהלך סוף השבוע את עסקת המיזוג בין אלקטרה צריכה לבין גולן טלקום. בעקבות האישור צפויים בעלי המניות באלקטרה ובגולן להשלים בזמן הקרוב את האישור הסופי של העסקה, והחברה תעבור רשמית לשליטתה של אלקטרה צריכה.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

בעקבות השלמת העסקה תירשם ציפייה דרוכה לקראת מהלכיה של גולן בנעליה החדשות, והאם היא תנסה להניע מחדש את המומנטום שאיבדה בחודשים האחרונים מהרגע שהתבררה כוונה להימכר. מומנטום חדש משמעו תחרות מועצמת, כשכולם ממתינים לראות איזה שפן ישלוף גיל שרון, היו"ר החדש של גולן טלקום, שיוביל את החברה החדשה בשלביה הראשונים.

הנזק יתוקן. המנכ''ל לשעבר מיכאל גולן
הנזק יתוקן. המנכ''ל לשעבר מיכאל גולן | צילום: תמר מצפי גלובס

לפני כשבועיים אישרה רשות ההגבלים העסקיים את עסקת המיזוג בין גולן טלקום לאלקטרה, למרות החששות שהביעה בעבר בשל פגיעה בתחרות. ברשות הסבירו כי אלקטרה היא לא שחקנית בשוק הסלולר ולכן המיזוג יאפשר את המשך התחרות על ידי שימור המצב שבו יש לפחות חמש שחקניות.

עם זאת, אלקטרה תצטרך לעמוד במספר תנאים שהתוותה הרשות להגבלים עסקיים בשל החשש לפגיעה בתחרות. במסגרת התנאים, בשנה הקרובה תציע גולן לפחות מבצע אחד שבו יוצעו למצטרפים חבילות סלולר במחיר נמוך מ-30 שקלים למשך תקופה של שנתיים.

בניגוד לציפייה שהמחירים יישארו נמוכים, חברות הסלולר האחרות מצפות שאלקטרה תתנהל בצורה רציונלית יותר בהמשך דרכה בשוק, כך שהמחירים לא צפויים להיות זולים משמעותית כמו בתקופת גולן טלקום.

הממונה אף אישרה את המשך הסכם שיתוף הרשתות בין גולן (שתהיה בבעלות אלקטרה) לבין סלקום. הראשונה "רוכבת" על הרשת של סלקום וההסכם ממסד את זה. עם זאת, אלקטרה תהיה מחויבת להשקיע בתשתיות.