המכשיר שמחליף את הרופא יוצא לדרך

המכשיר הישראלי שאמור לחסוך לכם ביקורים במרפאה, כסף וטרחה כבר משווק בארצות הברית. "המכשיר יענק למגוון רחב של אוכלוסיות גישה טובה יותר לטיפול רפואי טוב יותר"

המכשיר שמחליף את הרופא יוצא לדרך
המכשיר שמחליף את הרופא יוצא לדרך | צילום: רויטרס

חברה ישראלית פיתחה מכשיר חדש, שמטרתו לחסוך את הצורך בפגישות פנים אל פנים בין החולה לרופא, ויאפשר לחולים לבצע בדיקה עצמית מפורטת מהבית. המכשיר ששמו "Tyto" מאפשר למטופל לבדוק לעצמו את הסימנים החיוניים כמו לחץ דם וטמפרטורה, לבדוק איברים כמו אוזניים, גרון או ריאות ולשדר את התוצאות לגורמים הרפואיים.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

"אנחנו בעצם מחליפים את האינטראקציה של פנים אל פנים ומאפשרים טיפול מרחוק", הסביר דדי גלעד, מנכ"ל ומייסד החברה הישראלית Tytocare. "המכשיר מאפשר לרופא לבצע בדיקה גופנית מלאה, ניתוח ואבחון של חולה בבית".

כך תחסכו את הביקור לרופא
כך תחסכו את הביקור לרופא | צילום: (nyul, 123rf.com)

על פי הדיווח בסוכנות הידיעות "רויטרס", המצאה הזו היא אחת מפיתוחים רבים בתחום שצובר תאוצה בעולם הרפואה - ביצוע בדיקות מרחוק או בעזרת אפליקציות - כשהטכנולוגיה חוסכת סבל, כסף וסיכון לחולים ולרופאים. המכשיר החדש כבר קיבל את אישור ה- FDA (מנהלת המזון והתרופות האמריקאית) וכבר משווק בארה"ב, עבור 299 דולרים ליחידה ביתית. בארצות הברית, עלות ממוצעת בסיסית של ביקור טיפול ראשוני היא כ-170 דולרים.

רופאים בישראל: "מה שמצאנו היה מדהים"

הטכנולוגיה כבר נבדקה גם בישראל, בבית החולים שניידר לילדים. מנהל המחלקה לרפואה דחופה פרופסור יחזקאל וייסמן הסביר כי במחקר הם השוו את הדיוק ואת האיכות של בדיקות הגופניות שנעשו על ידי המכשיר, לאלה שבוצעו על ידי רופאים. "מה שמצאנו היה מדהים, אין כמעט הבדל בין שני סוגי הבדיקות" הוא אומר.

גלעד מסביר שמה שמיחד את המכשיר היא העובדה שבאפליקציה שלו יש שימוש באלגוריתם המאפשר בדיקה ויזואלית ועריכת בדיקות מסובכות יחסית מרחוק. "אף אחד בתעשייה הזו לא קושר בין הנתונים", אמר. "החברה יכולה גם לנתח את הנתונים ולהשתמש בהם כדי ללמוד על שינויים לאורך זמן לכל חולה ולכל אוכלוסייה. היא מראה מגמות, מגוון, חריגות, או כל שינויים לאורך זמן. המכשיר נותן התראות לרופא ולמטופל ומשפר את היכולות של שניהם לכן הטיפול יותר יעיל".

"החבילה של Tyto יכולה להעניק למגוון רחב של אוכלוסיות גישה טובה יותר לטיפול רפואי טוב יותר", הוא מוסיף. "מהורים לילדים צעירים, שמוצאים עצמם מגיעים למרפאה לעתים קרובות מדי, או אנשים עם מוגבלויות ואוכלוסיות המתגוררות באזורים מרוחקים".