אינטל השלימה את רכישת מובילאיי

לאחר רכישת 84% ממניות החברה, הושלם באופן רשמי המיזוג של שתי החברות, כשמובילאיי תהפוך לחברת בת של אינטל

חברת אינטל הודיעה היום (שלישי) באופן רשמי על השלמת רכישת מובילאיי, עם רכישת כ-84% מהון המניות שלא נפרע של מובילאיי. באינטל מעריכים את ההזדמנויות בשוק מערכות רכב, הנתונים והשירותים לאחר הרכישה ב-70 מיליארד דולר עד 2030.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

"יחד עם מובילאיי, אינטל היא המובילה ביצירת היסודות הטכנולוגיים הדרושים לתעשיית הרכב עבור העתיד האוטונומי", אמר מנכ"ל אינטל, בריאן קרזניץ. "זהו אתגר הנדסי מסעיר והזדמנות צמיחה עצומה לאינטל. עוד יותר מרגש הוא הפוטנציאל של המכוניות האוטונומיות לחולל מהפך בענפים שלמים, לשפר את חברת האדם ולהציל מיליוני חיים".

קבוצת הנהיגה האוטומטית של אינטל תתמזג עם מובילאיי. כחברה בת של אינטל, מובילאיי תמשיך לפעול מישראל בהנהגתו של פרופסור אמנון שעשוע שיתמנה לסגן נשיא בכיר של אינטל ולמנכ"ל ומנהל טכנולוגיה ראשי של מובילאיי. זיו אבירם, שותף מייסד של מובילאיי, אשר שימש כנשיא ומנכ"ל החברה עד לרכישתה על ידי אינטל, יפרוש מהחברה עם השלמת הצעת הרכש.

"הובלה בתחום טכנולוגיית הנהיגה האוטונומית מצריכה שילוב של מוצרי תוכנה חדשניים וקנייניים עם פלטפורמות חומרה בעלות מערכות פתוחות המאפשרות ללקוחות ושותפים ליצור פתרונות מותאמים," אמר פרופסור אמנון שעשוע. "לראשונה יש לתעשיית הרכב שותף אחד המחזיק במומחיות מעמיקה ובמורשת תרבותית בשני התחומים. מובילאיי נרגשת מאוד לפתוח את הפרק החדש הזה."