דאע"ש השתמש ב-Ebay ו-Paypal?

ב-FBI חושדים כי אחד מפעילי הארגון בארה"ב השתמש באתר הקניות ושירות התשלומים האינטרנטי כדי להעביר כספים לפעילי הארגון בעולם

האתרים שימשו לפעילות טרור?
האתרים שימשו לפעילות טרור? | צילום: רויטרס

דאע"ש השתמש ב-Paypal ו-Ebay כדי להעביר כספים לפעיל הארגון בארצות הברית – כך דיווח היום (שבת) עיתון ה"וול סטריט ג'ורנל". האיש שקיבל את הכספים הוא מוחמד אל-שינאווי, שנעצר בשנה שעברה במרילנד. ה-FBI אומר כי אל-שינאווי הציג מצג שווא כאילו הוא מוכר מדפסות באחד מאתרי הקניות הגדולים בעולם, כדי לקבל את הכספים.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

מתצהיר של הבולשת הפדרלית שנחשף לאחרונה עולה כי אל-שינאווי היה חלק מרשת עולמית שעשתה שימוש באמצעים מהסוג הזה כדי לממן חלק מפעילות המדינה האסלאמית בעולם. הוא קיבל, על פי הדיווח, אלפי דולרים מגורמים שונים בארגון הטרור באמצעות שירות התשלומים Paypal. הכספים, על פי התצהיר, שימשו לקניית מחשב נייד, טלפון נייד ומכשיר VPN ששימשו ככל הנראה לתקשורת בין אנשי הארגון.

דובר של אתר הקניות אמר כי לחברה "יש אפס סובלנות למעשים בלתי חוקיים המתבצעים באמצעות הפלטפורמה שלנו". הוא הוסיף כי בחברה מסייעים לרשויות. ב-Paypal אמרו כי הם "משקיעים זמן ומשאבים כדי למנוע פעילות טרור באמצעותנו". עוד הוסיפו כי "אנחנו מדווחים על כל פעילות חשודה ומגיבים במהירות לבקשות הרשויות לאכיפת החוק".

אל-שינאווי טוען כי אין לו כל קשר לדאע"ש, אך גורמי האכיפה טוענים כי הכספים שקיבל עתידים היו לשמש לצורך מתקפת טרור בארה"ב.