מה הכי ישראלי לחפש בגוגל?

דונלד טראמפ, סטטיק ובן אל וקרין גורן: ספרו לנו מה החיפושים שלכם ונספר לכם מי אתם. חרשנו את הרשת ויצאנו עם מסקנות מרעישות

זמן צפייה: 00:50

קשה לדמיין היום עולם בלי גוגל. התאגיד הבינלאומי שעשה לנו סדר באינטרנט ויודע למצוא תשובה לכל שאלה, שינה את הדרך בה אנשים בכל העולם מחפשים מידע. מה היו המגמות המובילות בחיפוש בישראל בשנה האחרונה? יצאנו לבדוק.

ישראלים תמיד התעניינו בפוליטיקה, ולכן בשנה האחרונה, באופן לא מפתיע, החיפוש על דונלד טראמפ עלה ב-350% ׁׁ(חיפושים על האישה שלצדו, מלניה טראמפ עלו ב- 400%, ועל האישה שנגדו, הילרי קלינטון ב- 300%). אבל כנראה שיש דברים חשובים הרבה יותר ממנהיג העולם החופשי: חיפושים בנושא פוקימון גו קפצו בשנה האחרונה יותר מכל השאר - ב-4,550%. גם תכניות רשת מככבות: חיפוש הביטוי "דה וויס" קפץ בשנה האחרונה ב-800%, וחיפוש "המירוץ למיליון" עלה ב- 650%. גם את המשחק slihter חיפשתם 650% יותר פעמים השנה.

השנה חיפשתם מלניה טראמפ ב-400% יותר
השנה חיפשתם מלניה טראמפ ב-400% יותר

מי מחפש גוגל בגוגל?

הביטוי שהכי הרבה ישראלים חיפשו שנה בגוגל הוא... google (חברים, למה אתם מחפשים גוגל בגוגל? כנראה כי נח לכם יותר להגיע לאתר ולא לחפש דרך שורת הכתובת ב-Chrome). אחריו הרשתות החברתיות פייסבוק ויוטיוב. הבאים ברשימה הם אתרי החדשות Ynet ו-וואלה, ואז הביטויים יד2 ולאומי (מתברג גבוה למרות שהוא הבנק השני בגודלו בארץ). חיפשתם הרבה גם מוצרים נוספים של גוגל כמו ג'ימייל וטרנסלייט. את העשירייה הפותחת סוגר הביטוי "חדשות". נושאים מובילים נוספים לחיפושים היו ישראל, הערים תל-אביב, ירושלים וחיפה, מזג אוויר, מכשירי טלפון וסרטי קולנוע, וכן בנק הפועלים (הבנק הגדול ביותר בארץ), הורדה, מתכונים ומסעדות.

ביוטיוב - "אייל גולן" הוא עדיין המלך הבלתי מעורער של המוסיקה הישראלית, ומוביל בפער גדול בחיפושים ברשת.

ישראלים אוהבים להציץ? כמו כולם. יצר המציצנות גבר עלינו כשהחיפושים בנושא ענת הראל קפצו בחודש מאי 2016 עם פרסום תמונות העירום שלה, בספטמבר, כשקפצו החיפושים על שרון פרי בשל פרשת תמונות דומה, וכן הביטוי גילי מוסינזון שפורסמה קלטת סקס שלו, קפץ השנה ב-1,700% בחיפושים בגוגל.

קיילי ג'נר ומותג הקוסמטיקה שלה רשמו עלייה מרשימה בחיפושים בישראל
קיילי ג'נר ומותג הקוסמטיקה שלה רשמו עלייה מרשימה בחיפושים בישראל

מתכנסים מול המסך בחגים

החיפושים מושפעים גם מחגים ומועדים והסממנים הנלווים אליהם. כך, במאי חיפושים בנושא ל"ג בעומר שחל באותו חודש קפצו ב-850%, ביוני חיפושים בנושא הראמדן שחל באותו חודש קפצו, איתם גם חיפושים על "באב אל חארה", סדרה המשודרת בדובאי בחודש הראמדן וזוכה לפופולריות גם בקרב ערביי ישראל, וכן תכנית המתיחות הערבית Tawwel Balak קפצה ב-1750% בחיפושים באותו חודש. גם הנושא עוגות גבינה כיכב בחיפושים ביוני לכבוד חג השבועות. באוקטובר למשל, חשפתם חוסר מקוריות כשהביטוי "ברכות לראש השנה" קפץ ב-2,300%, "שנה טובה" ב-2,050% ו-"ברכה לראש השנה" ב-2,000%.

בתקופת החגים באוקטובר, חיפוש פרקים לצפייה ישירה של הסדרות תאג"ד ומטומטמת עלו במעל אלף אחוזים והצביעו על הזמן החופשי בחגים, כמו על הפופולריות של הסדרות החדשות. בדצמבר אמנם חיפשנו את הנושא "חנוכה" ב-500% יותר, אבל מה שבאמת עניין אותנו הוא הנושא "סופגנייה" שעלה ב-950%. חיפוש "תפוח אדמה" עלה באותו חודש ב-60% (בגלל הלביבות?) וכן "חג המולד" ב-250%. את הביטוי "מופלטה", שמזוהה עם המימונה כמובן, חיפשתם השנה ב- 250% יותר.

בין שמעון פרס ליום שישי השחור

גם אירועים אחרים שקרו השנה השפיעו על החיפושים שלכם: במאי חיפושים בנושא האירוויזיון עלו ב-850%, ואיתו הביטוי "חובי סטאר" עלה ב-250%. ביולי, הסייל הגדול גרם לכם לחפש איקאה הרבה יותר, ניסיון ההפיכה גרם לעלייה בחיפושים על טורקיה, ופיגוע הדריסה בניס התבטא בעלייה בחיפושים על צרפת. באוגוסט עלו החיפושים בנושא ריו והמשחקים האולימפיים, וגם בנושא ערוץ הספורט בו האולימפיאדה שודרה. איתם קפצו החיפושים על אורי ששון ומייקל פלפס.

בספטמבר פטירתו של נשיא המדינה לשעבר שמעון פרס ז"ל הביאה לעלייה בחיפושים בנושא, וההשקה גרמה לעלייה של 100% בחיפושים בנושא אייפון 7 ושל 70% בחיפושים בנושא אפל. אתר "הר הכסף" שהושק באותו חודש הביא לעלייה של 2,750% בחיפושים אחר הביטוי. בנובמבר גל השריפות הביא לעלייה של 1,050% בחיפוש "שריפה", הבחירות לנשיאות בארה"ב גרמו לעלייה של 250% בחיפוש "בחירות", ותחילת שנת הלימודים האקדמית הביאה לעלייה של 250% בחיפוש אחר האתר Moodle - אבל עלייה גדולה מכל אלה הייתה בחיפוש חגיגת הקניות "יום שישי השחור"- קפיצה של 1,200%.

פוקימון גו שבר את שיאי החיפושים השנה
פוקימון גו שבר את שיאי החיפושים השנה

הסיבה שהתעניינתם בשמשון ודלילה

בדצמבר החלטתם להיות פיננסיים והתוכנית הממשלתית "חיסכון לכל ילד", שבמסגרתה המדינה מפקידה כסף לתוכניות חיסכון, קפצה ב-3,000%, והפטירה של מאיר בנאי בינואר הביאה לקפיצה של 3,500% בחיפושים אחר הנושא באותו חודש. סטטיק ובן אל שברו את הרשת ביוני כשחיפושי הביטוי "סלסולים" קפצו ב-3,300% ובפברואר הנושא "זהב" הראה עלייה חדה בחיפושים, בזכות שירם של הצמד שיצא בסוף ינואר. בפברואר הביטוי "גשם גשם מטפטף" קפץ ב-3,200% והביטוי "שמשון ודלילה" ב-1,400% בעקבות אזהרתה של אמו של אביחי באח הגדול.

סטטיק ובן אל שברו את הרשת עם ''זהב'' ו''סלסולים''
סטטיק ובן אל שברו את הרשת עם ''זהב'' ו''סלסולים''

בתחום הסלולר השנה נרשמה עלייה של 1,500% בחיפושי מכשיר הסלולר Huawei p9, בתחום אומנות ובידור הביטוי "יס פלאנט באר שבע" קפץ ב- 2,650%, בקטגורית אנשים וחברה חיפשתם עמונה ב-1250% יותר. בחדשות החיפוש מאיר איינשטיין עלה ב-1,050%, בקטגוריית חוק וממשל החיפושים אחר דוד ביטן עלו ב-600%, ובקטגוריית חיות מחמד ובעלי חיים הנושא "Dogs in warfare" עלה ב- 1,850%. בתחום היופי והכושר הגופני קיילי ג'נר (ממשפחת קרדשיא המפורסמתן) קפצה ב-250% בחיפושים בארץ, ואיתה המותג שלה "קיילי קוסמטיקס" שעלה ב-800%.

עוד בקטגוריית יופי, חיפשתם גם שמן קוקוס ב-80% יותר. בתחום המזון ומשקאות החיפושים המובילים היו: מתכונים, משלוחים, סושי וקרין גורן. בתחום הנדל"ן, היוזמה של כחלון "מיסוי דירה שלישית" רשמה עלייה חדה בחיפושים, בקטגוריית ספורט הביטוי התעמלות אומנותית עלה ב-130% (כנראה שבנות הנבחרת הרשימו אתכן באולימפיאדה) ובתחום הפיננסים הביטוי הר הביטוח עלה ב-3,050% השנה.