חברת אבטחה: סוכל ניסיון חדירה של האקרים מעזה

ניסיון מתקפה של האקרים מעזה, שעל פי ההערכות מקושרים לחמאס, נגד גופי תקשורת ועיתונאים בישראל, ארה"ב ומצרים סוכל על ידי חברת אבטחה אמריקנית

האם האקרים של חמאס מנסים לחדור לכלי תקשורת בישראל? חברת אבטחת המידע האמריקנית פאלו אלטו נטוורקס בשיתוף עם חברת clearskyy פרסמו היום (חמישי) כי בחודשים האחרונים התרחשה מתקפת סייבר בתחום המדיה והתקשורת בארץ ובעולם. על פי ההערכות, מדובר בפעילות מתמשכת של תוקפים מעזה, הקשורים בסבירות גבוהה לחמאס.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

מטרת התוקפים הייתה ריגול אחר גורמי ממשל, חברות פרטיות, סוכנויות ידיעות מרכזיות וכלי תקשורת ב-39 מדינות ברחבי העולם עם דגש על ישראל, מצרים וארה"ב. התוקפים השתמשו בארבע שיטות תקיפה שונות נגד כלי תקשורת, מדיה ועיתונאים במספר פלטפורמות שונות. זאת, ככל הנראה על מנת להשתלט על מאגרי מידע ותכנים שהחזיקו ברשותם.

שתלו
שתלו | צילום: צילום מסך

ההאקרים פתחו בלוגים של חדשות עם לינקים לכתבות שכשלוחצים עליהם מותקן וירוס שמאפשר להם להשתלט על המחשב. שיטה נוספת שהשתמשו בה היא יישומים נגועים בווירוס שנמכרו בחנויות האפליקציות של הטלפונים החכמים. בנוסף, שלחו ההאקרים לינקים לאתר דומה לג'ימייל של גוגל בו התבקשו המותקפים להקיש שם משתמש וסיסמה.

"מדובר בקמפיין מתמשך ונרחב נגד מספר רב של יעדים בהם ישראל והרשות הפלסטינית", סיפר גורם מחברת clearsky. המטרה היא לאסוף מודיעין ולהשתלט על מחשבי המותקפים". ישראל הפכה ליעד פופולרי למתקפות סייבר. בחודש האחרון, כמו בכל שנה מאז 2013, מאיים ארגון ההאקרים אנונימוס - לתקוף את ישראל ב-7 באפריל.

לרוב המתקפות של הארגון אינן מסבות נזק משמעותי, וזוכות בעיקר לחשיפה תקשורתית. לעיתים משרדי הממשלה מקדימים תרופה למכה וחוסמים גישה לאתריהם מחו"ל. מומחי הסייבר מדגישים כי ההגנה הכי טובה היא, כמו בכל ימות השנה - לא לפתוח מיילים ולינקים או קבצים מנמענים שאתם לא מכירים.