מתקפת הסייבר בדרך: כך נערכים בחברת 2BSecure לאיומים

כבכל שנה, קבוצת ההאקרים "אנונימוס" הבטיחה לבצע מתקפת סייבר נגד אתרים ישראלים - בעקבות היחס של ישראל כלפי הפלסטינים, לדבריהם

מתקפת סייבר, אילוסטרציה
מתקפת סייבר, אילוסטרציה | צילום: 123 RF

קבוצת ההאקרים "אנונימוס" הבטיחה לבצע, כבכל שנה, מתקפת סייבר נגד אתרים ישראלים. זאת, בעקבות היחס של ישראל ל"אומה הפלסטינית" לדבריהם. כבר במהלך השבוע הורגשה פעילות מוגברת של האקרים במטרה להכין את המתקפה שתחל מחר (שישי). מערכת המודיעין עוקבת אחר התוקפים ומעדכנת בזמן אמת על הפעילויות שלהם - ובחמ"ל חברת אבטחת הסייבר 2BSecure סיפקו לנו הצצה להיערכות.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

על המסכים בחברה מוצגת מפת המתקפות והאיומים ברחבי העולם: "כך אנחנו רואים אילו מדינות ואילו כתובות תוקפות ואת מי", הסבירו. "המידע הזה משמש אותנו כדי להבין את תמונת המצב בכל רגע נתון – וגם להשוות ולהבין האם הגורמים האלה מתכוונים לפגוע בחלק מהלקוחות שלנו". כשנדלקת התרעה, האירוע מוגדר בדרגת חומרה גבוהה: "יש ניסיונות מתמשכים שרואים כל הזמן, וכעת אנחנו רואים עלייה שמתרחשת באיומים".

מומחי החברה הסבירו כי בעוד תאריך היעד הוא 7.4, המתקפה מתחילה כמה ימים לפני כן ומסתיימת כמה ימים לאחר מכן: "התוקפים מגיעים מכל העולם ועובדים באזורי זמן שונים". הסכנה האמיתית היא לפגיעה באתרים קטנים ולא מוגנים, מהם הצליחו לדלות במתקפות הקודמות פרטי כרטיסי אשראי: "לכן עדיף להשתדל לעבוד מול אתרים יותר מרכזיים ומוגנים ולא לחשוף את המידע האישי באותם אתרים".

חמ''ל חברת האבטחה 2BSecure
חמ''ל חברת האבטחה 2BSecure | צילום: עידן גרוס

בשנים האחרונות מדי שנה ב-7 באפריל חוברים האקרים בארגון ומנסים לפגוע באתרי ממשלה, בחברות גדולות ולגנוב ולחשוף פרטי מידע במטרה להטיל אימה על האזרחים הישראלים. חברות תעופה, גופים ממשלתיים, צבא ומשטרה - כולם מהווים מטרה עבורם, אך רוב המתקפות נבלמות.

"בשלב זה לא ניתן לקבוע בוודאות את אופי המתקפה, את שלביה ואופי ההתפתחות שלה", מספר עדי נאה גמליאל, מנהל הטכנולוגיות הראשי בחברת 2BSecure, חברת אבטחת המידע והסייבר של מטריקס. "אנחנו מזהים התארגנויות בפייסבוק ובאפליקציות צ'ט סלולריות של קבוצות האקרים".