פתרון למחסור הגלובלי? החברה הישראלית שהופכת אוויר למים

כמו בימי יציאת מצרים, גם בימינו משבר מי השתייה מניע מלחמות ונדידת עמים, וממית אסון הומניטרי על אזורים נרחבים בעולם

טכנולוגיה שמפיקה מים מאוויר
טכנולוגיה שמפיקה מים מאוויר | צילום: חדשות 2

הרבה לפני שהכה בסלע ועוד לפני הסנה הבוער, הלך משה במדבר וכמעט גווע בצמא. הארץ המובטחת אולי זבת חלב ודבש, אבל ענייה במים. ואולי דווקא בשל כך טבעי שהפטנט העולמי לייצור מים מהאוויר, כמעט בלי הוצאות, יגיע דווקא מישראל.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לחדשות 2 בפייסבוק

הכירו את המכונה של חברת ווטר-ג'ן: בכל חצר שתניחו אותה, המכונה שהמציאו הישראלים מראשון לציון מוציאה את המים מהאוויר, ומייצרת מים שהם לא סתם מסוננים כמו בבית, אלא עשירים ברוב המינרלים. ובעוד שהמתחרים שלהם עושים את זה ביוקר, ווטר-ג'ן מייצרת מים בעלות של 15 אגורות לליטר בלבד. ואם הארץ המדברית שלכם גם שטופת שמש – פנלים סולריים יחסכו את החיבור לחשמל. זה בדיוק מה שעתיד לקרות בקרוב בהודו, שבה מערכת המים מזוהמת עד לא קיימת.

פתרון למשבר עולמי?
פתרון למשבר עולמי? | צילום: water gen

גם כשהאוויר יבש, המפוח של המכונה פשוט מסתובב מהר יותר, ושומר על קצב ייצור של יותר מ-20 ליטר מים ביממה. בווטר-ג'ן מדברים על פריצה בעוד פחות משנה, לאחר שחתמו על הסכמים לייצור סדרתי של המתקנים האלה. עלות מכונה ביתית תעמוד על כמה אלפי שקלים, אבל החברה בונה בעיקר על הסכמים עם מדינות ועם תאגידי מים.

צילום: water gen

סוכנויות הסיוע של האו"ם חזרו והתריעו רק השבוע שאירועי הקיצון במזג האוויר, כולל אפילו סופות, מאל-ניניו בדרום אמריקה עד הטייפונים באסיה, מרחיקים עוד ועוד מאגרים של מי שתייה מהאזרחים, כיוון שהם פוגעים בתשתיות. וכמו שמהפכת הסלולר חסכה, לפחות בעולם השלישי, את תחזוקת התשתית הקווית, כך מכונות המים יכולות לחסוך לאותן ממשלות את צינורות המים.