שוט של אומץ: רשת "סטארבקס" חוזרת לישראל בפעם השנייה

המותג הבין-לאומי שניסה לפני 20 שנה לחדור אל השוק המקומי וכשל, עושה קאמבק באמצות הראל ויזל, מבעלי "פוקס", והאחים ירזי, שייסדו בין היתר את "מוזס". לרשת 30 אלף סניפים ברחבי העולם

זמן צפייה: 06:13

לפני 20 שנים ניסתה רשת "סטארבקס" האמריקנית לחדור לשוק הישראלי - ונכשלה. כעת, היא חוזרת. הראל ויזל, מבעלי פוקס, והאחים ירזי שייסדו בין היתר את הרשתות "מוזס" ו"BBB", ינסו להשיב את רשת בתי הקפה לישראל. כך פורסם לראשונה ב"ידיעות אחרונות" אתמול (רביעי).

לרשת 30 אלף סניפים ברחבי העולם והיא שווה 100 מיליארד דולרים. היא מתרחבת במהירות - בכל ארבע שעות בממוצע נפתח סניף "סטארבקס" בעולם. בסין לבדה ישנם ארבעת אלפים סניפים. בטוקיו שביפן, נמצא הסניף הגדול ביותר שלה והוא מציע 60 משקאות קפה בטעמים שונים.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

עוד ביס מאמריקה: האם רשת ההמבורגרים "שייק שאק" עושה עלייה?

ברגע האחרון: חברת "טבע" הגיעה לפשרה בפרשת משככי הכאבים

סערה בארה"ב עקב החלטה למנוע מתלמידים עם חוב להשתתף באירועים

STURBUCKS
STURBUCKS | צילום: getty images

וכעת, לקפה קצת אחר. שוק הקפסולות בישראל מגלגל יותר מחצי מיליארד שקלים בשנה ו-70% נשלטים על ידי חברת "נספרסו" שלא מוכרת את הקפסולות שלה ברשתות השיווק. במבחן הטעימה שערכה מערכת "ברקוד", בהשתתפות גלעד שמחי, מומחה לקפה, והשף מסימיליאנו די מטאו, נבחנו חמישה סוגי קפסולות שנמכרות בסופרמרקטים. המותגים במבחן הם "עלית", "ג'ייקובס", "מאורו", "לור" ו"לוואצה".

בטעימת קפסולת "עלית" אמר מסימיליאנו: "לא מצאתי שום דבר רע לומר על הקפה הזה". לאחר טעימת הקפסולה של "ג'ייקבוס" שמחי התייחס לטעם ואמר: "זה נורא. אם הייתי רוצה לשתות הפוך, הייתי משתמש בזה. זה יותר אינטסטיבי, אבל זה לא מספיק מאוזן עבור אספרסו".

בטעימת "לוואצה", אמר מסימיליאנו: "אהבתי את זה. קל לשתות אותו גם מבלי להוסיף חלב". על הקפה של "מאורו", הוסיף: "יש משהו מריר שנותר על הלשון בתום השתייה". על קפסולת "לור" אמר שמחי: "מאוד מאוזן. אם הייתי בוחר מכל החמש מה הכי בסיסי עד רמת השעמום, זה זה".