עד 300 אלף שקל פחות: הישראלים התסערו על הדירות בהנחה - האתר קרס

הגרלת הנדל"ן הגדולה נפתחה הבוקר עם 10 אלף דירות מוזלות ברחבי הארץ - וכבר עשרות אלפי צעירים נרשמו. כל הדירות מוצעות ב-20% פחות מהסכום בשוק - מי זכאי להנחה והיכן? • המדריך המלא

זמן צפייה: 03:51

כשהסיכוי לקנות דירה בישראל נראה לצעירים רבים כמו הסיכוי לזכות בלוטו, עשרות אלפי אזרחים כבר מסתערים על הגרלת הנדל"ן הגדולה - בזמן שרק הבוקר נפתחה ההרשמה ל-10,000 דירות בהנחה ברחבי הארץ. כל הדירות במסגרת ההגרלה מוצעות ב-20% פחות מהסכום בשוק החופשי, אבל לא יותר מהטבה של 300 אלף שקלים לעסקה, ומסתבר שיש גם לא מעט מציאות.

על 100 מטרים בראשון לציון, התשלום הנדרש מגיע למיליון וחצי שקלים בלבד. באשקלון יעלה אותו השטח 900 אלף שקלים, ובירושלים המחירים מתקרבים למיליון ו-700 אלף. בשכונת קריית שלום בתל אביב, יש 163 דירות במיליון שקלים ו-740 אלף שקלים בלבד.

עם זאת, בשלב הראשון זכאים להשתתף בהגרלה רק חסרי דירה, זוגות צעירים וגם רווקים מעל גיל 35, שקיבלו תעודה ממשרד השיכון. לכל אחד מותר להירשם בשלושה יישובים בלבד - ובתוכם, אפשר לסמן את כל הפרויקטים ללא הגבלה. במידת הצורך, ניתן לבטל את ההרשמה בהמשך.

לאור מצב מחירי הדירות בישראל, מתחילת השנה נכנסו 40 אלף זוגות נוספים למעגל זכאי הדיור, והם מצטרפים ל-60,000 שעוד נרשמו ל"מחיר למשתכן" ויוכלו להשתתף בסבבים החדשים. באזור הביקוש במרכז, יעלו בגורל כתוצאה מכך כנראה רק עשירית מהמשתתפים - בפריפריה הסיכוי יגדל אל מעל ל-20%.

ההגרלה אולי נשמעת כמו רעיון נהדר, אלא שבינתיים המבצע החל בתקלות משמעותיות - והאתר הממשלתי נתקע לא פעם, כבר במהלך שלב ההרשמה.