שר האוצר הכריע: ייבוא החמאה יימשך ללא הגבלה

בעקבות פניה של שר החקלאות, ישראל כ"ץ החליט כי לא יוטל מכס על חמאה מיובאת ממדינות אחרות, כדי להוזיל את המחירים של המוצר ברשתות השיווק השונות. "טובת הצרכנים עדיפה על טובת החלקאים"

חמאה
חמאה | צילום: תמי שיבק

שר האוצר ישראל כ"ץ החליט היום (חמישי) כי ייבוא החמאה יימשך ללא הגבלה, כדי להוזיל את המחירים של המוצר ברשתות השיווק השונות. זאת, לאחר פניה של שר החקלאות אלון שוסטר שדרש לבחון מחדש את הפטור שהכניס שר האוצר היוצא משה כחלון, כדי להתמודד עם המחסור שנוצר לפני כמה חודשים.

בפנייתו של שוסטר נכתב כי "צו המכס שהוצא הינו בלתי מידתי ועתיד להסב נזקים לא סבירים לצרכנים, למשק החלב ולתכנון הענף בהתאם לחוק. ישנן חלופות ראויות לפתיחה הגורפת, חלופות שתאפשרנה צרכיה סדירה של תוצרת מקומית, איכותית במחיר סביר - טובת הצרכנים עדיפה על טובת החלקאים".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

שיזוף עם מסכה והגבלת מתרחצים: אושר התו הסגול להפעלת מלונות

בכיר ישראלי: הרשות הפלסטינית הודיעה רשמית על ניתוק הקשרים

לאחר הסערה: הילדה שהושארה בתחתונים תועבר לבית ספר אחר

מטעם שר האוצר נמסר כי "כפי שפעלתי למען אזרחי ישראל ברפורמת השמיים הפתוחים וברפורמה להגדלת התחרות בנמלי הים, שביצעתי למרות ההתנגדויות הרבות, ולאחר שבחנתי את כלל האפשרויות שעמדו בפני, בחרתי שוב באזרחי ישראל שמתמודדים עם יוקר המחיה והשלכות משבר הקורונה ולכן החלטתי לאפשר ייבוא חופשי ללא הגבלות מס נוספות".