עליית מחיר הלחם תתמתן: הלחם האחיד יתייקר בכ-5 אחוזים

ראש הממשלה יאיר לפיד ושרת הכלכלה אורנה ברביבאי סיכמו כי מחיר הלחם האחיד הפרוס יעלה ב-5.5%, ומחיר החלה יעלה ב-8%. פעימה נוספת תתקיים בדצמבר - כאשר מחיר הלחם האחיד הפרוס ומחיר החלה יעלו לפי קביעת ועדת המחירים

זמן צפייה: 01:21

ראש הממשלה יאיר לפיד ושרת הכלכלה אורנה ברביבאי סיכמו הערב (שני) כי עליית מחירי הלחם תתמתן, כך שמחיר הלחם האחיד יעלה ב-5%, מחיר הלחם האחיד הפרוס יעלה ב-5.5%, ומחיר החלה יעלה ב-8%.

פעימה נוספת תתקיים בחודש דצמבר, כאשר מחיר הלחם האחיד הפרוס ומחיר החלה יעלו לפי קביעת ועדת המחירים. מחיר הלחם האחיד ישלים עליה ל-21% (15% פחות מקביעת ועדת המחירים) וזאת לשלושה חודשים בלבד. מחירי הלחם הלבן והלחם הפרוס הלבן לא יעלו. עוד הוחלט על הסרת כלל סוגי הלחם מפיקוח מלא ייכנס לתוקף באפריל 2023.

ראש הממשלה לפיד הנחה את משרד האוצר ומשרד הרווחה והבטחון החברתי לפעול להגדלת התקציב לבטחון התזונתי, באופן שיקל על משפחות מעוטות יכולת. מרה"מ לפיד נמסר כי הוא מודה לכל מי שלקח חלק במאמץ, שר החקלאות עודד פורר, שר הרווחה והביטחון החברתי מאיר כהן, שר המשפטים גדעון סער, ואנשי המקצוע במשרדים השונים.

יאיר לפיד ואורנה ברביבאי במליאת הכנסת
יאיר לפיד ואורנה ברביבאי במליאת הכנסת | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

תגובת שרת הכלכלה ברביבאי: "הצלחנו למתן את העלייה במחיר הלחם המפוקח. מברכת על ההבנות שהושגו. ההחלטה למתן את עליית מחיר הלחם הנצרך ביותר, למרות הגידול בעלויות הייצור נכונה ומשקפת הכרה בצרכי משפחות רבות עבורן לחם הוא מוצר בסיסי בתזונת המשפחה".

עוד הוסיפה השרה: "היעד להסרת הפיקוח רק בעוד כ-8 חודשים הוא צעד משלים אשר יאפשר לכל הגורמים המעורבים לפתוח שווקים נוספים לייבוא חיטה, לייעל את תהליכי הייצור ולהגביר תחרות במשק, כך שמחיר הלחם האחיד יהיה נגיש לכל בית בישראל. במקביל מגבש שר הרווחה מענה לביטחון התזונתי לאוכלוסיות הזקוקות לכך. אני מודה לרשתות הקמעונאיות אשר נאותו לבקשתי להמתין עם עליית המחיר של הלחם המפוקח וכולי תקווה כי הם ימשיכו לגלות רגישות חברתית וישמרו על מחיר הלחם ללא שינוי. תודה לראש הממשלה על מעורבותו האישית בגיבוש ההסכמות".